P4 overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sobat

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
Berichten
9
Hallo,

Ik wil mijn p4 2.4 Ghz overclocken.
Kan iemand mij hierin advies geven en waar ik mee op moet passen.
Moet ik ook andere dingen zoals viedeokaart e.d. aanpassen?

Groetjes Sobat
 
De P4 is altijd gelockt, je kunt hem dus alleen overclocken met je FSB, afhankelijk van je mobo kan dit via jumper-settings en/of software matig.
Voer op met stapjes van 1 MHz.
Houd de temp. van je CPU in de gaten, hij kan te warm worden, blaas je je mobo op dan heb je geen garantie meer van de fabrikant cq leverancier.
Bij de meeste mobo's gaat de instelling van videokaart meestal automatisch mee (MHz).

Er zijn diverse site's die dit onderwerp behandelen.
 
Tja, je kunt natuurlijk overklokken omdat je dat leuk vindt. Of het kan, maar vooral of het nut heeft met een processor die al zwaar overcapaciteit heeft :confused: Ik zie niet in waarom je het risico zou willen lopen een gloednieuwe processor op te blazen, terwijl 99,9% van alle software perfect op een PIII, 500 Mhz kan draaien (mits juist geconfigureerd)
 
Je zal je CPU zeker niet opblazen hoor :D

Als de CPU of een ander onderdeel het niet aankan start je PC gewoon niet op, effe BIOS resetten en alles is weer standaard.
 
Geplaatst door Steve
Je zal je CPU zeker niet opblazen hoor :D

Als de CPU of een ander onderdeel het niet aankan start je PC gewoon niet op, effe BIOS resetten en alles is weer standaard.
Naar mijn mening kun je zeker een northwood naar gene zijde helpen middels OC,
bron
 
Ja oké, in vaktermen is dat het SNDN (sudden Northwoord death syndrome dacht ik), maar dat komt niet zo zo erg veel voor.. En je moet al een grote spanning op de core (1.8V of meer) zetten. Zolang je de spanning niet té hoog zet en zolang je goede koeling hebt (vooral dat) moet je je geen zorgen maken.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Steve
Ja oké, in vaktermen is dat het SNDN (sudden Northwoord death syndrome dacht ik), maar dat komt niet zo zo erg veel voor.. En je moet al een grote spanning op de core (1.8V of meer) zetten. Zolang je de spanning te hoog zet en zolang je goede koeling hebt (vooral dat).
Kijk, da's duidelijk he Sobat, daar moet je dus op letten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan