Yaha virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
808
HELP!

ik krijg net melding van norman dat ik dat nieuwste virus van YAHA heb.

ik heb die tool al gedownlaod maar ik kan die tool niet openen dan krijg ik melding dat ik niet ben gemachtingd en mijn virusscanner werkt ook niet meer.

wat moet ik doen???
 
Laatst bewerkt:
Re: Yaha virus help!

Kijk op http://www.bitdefender.com
bij downloads staat de removal tool.

start je omputer opnieuw op in VEILIGE MODUS,
ga dan tijdens veiligemodus naar REGISTRY:

Aanwezigheid van twee registry-sleutels welke verwijzen naar het bestand "winservices.exe" (zie hierboven). Deze sleutels zorgen ervoor dat het virus automatisch wordt gestart na het starten van Windows.

Deze volledige sleutels luidden:

a) HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
"WinServices"= C:\[locatie bestand]\WinServices.exe

b) HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
"WinServices" = C:\[locatie bestand]\WinServices.exe

dus het enige wat je hoeft te doen is die sleutels hier boven verwijderen en je tool of norman of norton maar opnieuw te installeren en te laten runnen,

Veel succes!

Tip voor alle ''trouwe housecall'' fans,

mijn ervaring is mer ''housecall'' datie alleen virusses herkent die er worden waargenomen op je PC maar kan hij MEESTAL niet verwijderen!!

Dus gebruik housecall om te zien welke virus je hebt als norton of norman je indesteek laat en download daar voor de update of tool :D

ik hoop je zo voldoende te hebben geholpen.

(norton antivirus 2003 herkent hem al en verwijdert hem ook!!)

Greetz Ekko:thumb:
 
kan je ook iets meer vertellen over die veilige modus, hoe dat precies moet en werkt.

en mijn norman werkt niet meer.

en als ik nu iets download kan ik het vervolgnes niet openen
 
Met het opstarten van de PC nog in het zwarte scherm nadat de bios is gekomen een paar keer F8 geven. Hierna krijg je een keuze scherm, dan opstarten met veilige modus, eventueel veilige modus met netwerk.
 
Het probleem is toch nie zo makkelijk.

Ik was opgestart in de veilige modus, maar toen wist ik het niet meer wat ik moest doen.

En nu zit ik met het probleem dat mijn internet niet meer werkt en alles van microsoft office werkt ook al niet meer.

Zijn er nu nog mensen die me kunnen helpen, of wordt het toch maar weer de computer wegbrengen.
 
Download de tool van Saldos, zet hem op een disk of CD en start op de besmette PC op.
 
Geplaatst door Disturbed
Het probleem is toch nie zo makkelijk.
Ik was opgestart in de veilige modus, maar toen wist ik het niet meer wat ik moest doen.
En nu zit ik met het probleem dat mijn internet niet meer werkt en alles van microsoft office werkt ook al niet meer.
Zijn er nu nog mensen die me kunnen helpen, of wordt het toch maar weer de computer wegbrengen.

Disturbed,
je moet de tool eerst downloaden en dan in de veilige modus opstarten en dan op de tool dubbel klikken.

P.s. je hebt geen internet verbinding in veilige modus.
 
ook als ik gewoon opstart heb ik geen verbinding met het internet.

Dus ik heb nu op mijn werk dat bestandje gedownload, als het goed is is dat 167 kb en op diskette gezet.

Straks als ik thuis ben ga ik het proberen of ik het voor elkaar krijg.

Dus ik start op in veilige modus en dan dat bestantje openen, tenminste als ik het goed begrijp.
 
Doe dan idd wat Saldos zegt. :thumb:
 
Ow ja om alvast op de zaken vooruit te lopen, wat kan ik doen om mijn internet weer aan de gang te krijgen als ik de virussen heb verwijderd??
 
Het kan best zijn dat internet weer werkt. Als je XP hebt, kun je ook een herstelsituatie terugzetten, van voor het virus.
 
Nou the story continues :D

Ik had gisterenavond dat programmaatje gedraaid en er zijn 11 virussen verwijderd.

Maar als ik nou mijn computer opstart krijg ik de voldende foutmelding:

RUNDULL
Er is een fout opgetreden bij het laden van C:\progra~1\newdot~\newdot~1.dll
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Mijn andere probleem is dat mijn internet nog niet werkt ik heb millenium. en als ik dubbelklik op internet explorer dan opent hij en dan krijg ik pagina kan niet getoond worden, dus dan sluit ik het af, maar dan opend internet explorer 25 keer (allemaal deze pagina kan niet getoond worden).

Wie biedt mij nog een helpende hand....
 
wat betreft je internet verbinding moet je dit doen:

ga naar start-uitvoeren-winipcfg-alles vrijgeven-alles vernieuwen. Als je dan wel een ip adres krijgt maar geen internet verbinding, dan moet je dit doen:

dan moet je dit doen: (Let op: doe dit alleen als je Windows 98/ME hebt) :

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer

Dan zou je probleem zeker opgelost moeten zijn.
 
Alvast hartelijk dank.

Ik ga het straks proberen, en dan laat ik je maandag weten hoe het allemaal is afgelopen
 
Nou ik heb alles gedaan zoals hierboven stond vermeld en ik kan thuis weer internet :thumb: :D

Dus hartelijk dank.

Maar als ik nu opstart krijg ik de vraag van een wachtwoord van netwerk. als ik op annuleren klik kom ik wel gewoon verder. Maar is hier nog een oplossing voor???
(meteen maar alles in orde maken dan :p )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan