graag mening over upgrade comp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasenlin

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
127
heb een vraag over mijn computer het volgende is het geval ik speel veel spellen
medal of honor ,fifa2003,enz
maar nu had ik van battle field 1942 en james bond geleend van mijn neefje en daar kryg ik het beeld niet goed (net of je een zwart wit spel aan het spelen bent) en het geluid kraakt nogal
kan dat aan mijn video kaart en geluids kaart liggen zoja wat zou dan een nieuwe optie zijn?

voor info zie mijn systeem
 
Dat ligt er aan wat voor systeem/videokaart je nu hebt.

Voor bf1942 moet je minimaal een kaart hebben die minimaal Hardware Transform & Lightning en 24-bit z-buffer heeft.

Nico :)
 
Nu gaan we dus even uit van een niet te hoog budget:
Gf4 ti 4200 (128mb of 64) als videokaart , en de Creative Sound Blaster Audigy Player als geluidskaart.
 
Ik zou ook een nieuwe videokaart kopen, maar ook een tweede HDD's, zo kun je ze in RAID plaatsen => dubbele HDD snelheid. Maar dat hangt volledig van het budget af uiteraard.
 
het buget is max 500euro dus wat is het verstandigste om nieuw te kopen en dus niet dat ik over 2a3 maanden weer dingen moet vernieuwen want daar heb ik niet zo'n zin dan kost het dubbel geld !!!
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik een Radeon 9500 Pro (ongeveer € 230), een IBM 60 GB (ongeveer € 100) en een Audigy Player (ongeveer € 75) kopen... En je kan zéker een hele tijd mee.
 
maar waarom nog een harde schyf heb er al twee

een van 20 gb en een ibm van 60 gb ??

die audio kaart zit standaart op mijn moederborden is een 5.1 geluidskaart wil ik dus ook weer wand heb creative suround boxen
 
Laatst bewerkt:
Zo kun je beide schijven in RAID laten draaien, dat levert je de dubbele HDD-snelheid op.
 
dubbele snelheid van hd schiet hij niet veel mee op... ik zou als ik hem was idd een nieuwe 3dkaart en geluidskaart kopen en dan zou ik als tip toch de Radeon 9500 geven hier is ook een reden voor..

het is een van de betere kaarten een van de eerste ook die directX 9,0 en 9,1 Compliant is en dat brengt een hoop voordeel met zich mee in de nieuwe generatie spellen ( die zullen binnen een jaar wel in de winkel liggen )

en als geluidskaart zou ik als ik jouw was ook een Sounblaster Audigy nemen neem dan een player ofzo en je kunt t allemaal voorlopig wel weer aan :)



Toegevoegd:

PS:

je kunt hds alleen in raid laten draaien als je moederbord dit ondersteund en het is ook nog eens onzin want je behaalt geen dubbele snelheid je wint er wel iets snelheid mee maar verschil merk je bijna niet ( althans is mijn mening :) ) en zeker voor games is dit niet nodig..

Vr groeten Charrel
 
Laatst bewerkt:
De R in KT3 Ultra ARU staat voor Raid.

RAID is zéker geen onzin. Heb je ooit al met een RAID-systeem gewerkt? De prestatie is mérkbaar beter, ook in games. (dan heb ik het uiteraard over striping en niet mirroring)
 
RAID 0= sriping, eigenlijk geen RAID configuratie; performance. Theoretisch wordt de snelheid verdubbelt, dwz 2 HD's in raid0 op ata 100 levert een theoretische bandbreedte van 200mb/s. Deze snelheid zul je niet behalen, gebruik je allemaal niet. Voor games is raid0 alleen aantrekkelijk voor snelheidswinst als het spel tijdens inladen nogal wat MB's te verstouwen geeft. (sneller opstarten spel) Eenmaal ingeladen heeft raid0 geen performancewinst meer. Tijdens het gebruik van programma's die vaak kleine bestanden gebruiken (browsercache, inladen DLL's) heeft raid0 ook geen snelheidswinst te bieden, kijk hiervoor naar een HD met meer cache 8mb. Echter, het opstarten van de pc duurt met raid configuratie ietwat langer...
Wat betreft je HD's in raid (0) zetten: Zorg dat je 2 identieke schijven gebruikt!!!
suc6
 
Laatst bewerkt:
RAID 0 is ook een volwaardige RAID-configuratie, het is net als de andere vormen een array tussen meerdere schijven.

Mijn ervaring met RAID 0 is dat de snelheidswinst wel redelijk groot is. Tijdens het game zelf inderdaad misschien niet echt merkbaar (alles wordt in het geheugen geladen). Maar er is slechts 256 MB geheugen (vaak ontoereikend voor de huidige games). En dan is een swapfile op de RAID-schijf ook wel lekker snel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan