multiboot xp w2k

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr-german

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2002
Berichten
1
Vanwege fouten met xp heb ik de hele boel er af geggooid.
omdat ik met multiboot werk(w2k en xp) kreeg ik na het opnieuw installeren nog weer een extra keuze regel xp erbij. nu staan er dus 2. hoe krijg ik die eruit?
 
In XP Start > uitvoeren > Msconfig > OK >
tabblad boot.ini > Alle opstartpaden controleren

Groetjes,

Pieter
 
Ik heb hetzelfde probleem, Windows 2000 waar iets iets anders stond. Ik heb het volgende staan, \vanaf waar kan ik het weggooien ??

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Previous Operating System on C:"

kan ik beginnen met het weggooien bij \fastdetect of daarna pas ??
 
[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

Zo.
 
heb ik ook

Ik had een virus dus dacht alles er af
nu als ie op start heb ik 2x windows xp
dus ik heb ook in msconfig gekijken en vond dit
[bootloader]
timeout=30
default=mulio(0)disk(0)disk(0)partiton(1)\windows1
[operating systeems]
multi 0disk0disk0opartion(1)windows1=microsoftwindowsxpprofesional"/pasdetect
2x
Kan ik nu de onderste 2 zinnen verwijderen dat ie weer normaal opstart of?
 
Nee, dat is wat teveel van het goede. Eigenlijk vreemd dat je een map hebt met de naam windows1, want dat is normaal Windows.1 maar alleen als de originele map Windows nog aanwezig is. Ik vermoed dan ook dat je boot.ini er zo uit ziet:

[bootloader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)disk(0)partiton(1)\Windows.1
[operating systeems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)Windows.1="Microsoft Windows XP Profesional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)Windows="Microsoft Windows XP Profesional" /fastdetect


Je kunt dan de laatste regel verwijderen en ook de map Windows. Mits deze niet meer wordt gebruikt uiteraard.
 
je hebt bijna gelijk maar er staat echt
windows1 en niet windows.1
ik heb de onderste regel verwijdert maar start nog steeds het zelfde op en als ik weer naar msconf ga staat die regel er weer
o ja moet erbij vertellen dat ik bij die storing windows 1 zelf genoemd heb bij instaleren van xp omdat ik div dll kwijt was door die jaha k virus heb ik later de map windows 1 over gegooid in windows.
maar dat ik bitdefender er over heen gegooid had was alles weer heel alleen
met opstarten heb ik nog het probleem van 2x windows xp als ik de onderste neem is alles goed en de bovenste niet
dit is het verhaal van me comp
ps zal wel uniek wezen
 
Ga naar Systeem-Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart en herstel- instellingen > Bewerken. Verwijder daar de betreffende regel. Zorg dat je daarna het bestand opslaat als boot.ini dus: Bestand > Opslaan als... boot.ini > Opslaan. Nu zou het toch beslist goed moeten zijn.
Als je eerst de map Windows verwijderd en vervolgens msconfig de opstartpaden laat controleren, dan verwijderd deze de foute regel. Als je daarna weer aangeeft dat je Normaal wilt opstarten, dan zet hij de regel gewoon weer terug.

En ja, als je de map zelf zo hebt genoemd, dan kan dat natuurlijk. Normaal heb je die mogelijkheid niet tijdens de setup, maar ik neem aan dat je deze vanuit de originele WinXP hebt gestart.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan