Beeld op beeldscherm trekt krom aan rechterzijde

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Berichten
318
Hallo,

Sinds een paar dagen is het beeld op mijn ± 2 jaar oude Hansol 17" monitor aan de rechterkant krom.. Als ik een snelkoppeling aan de linkerkant van het bureaublad verplaats naar de rechterkant, dan `krimpt´ de snelkoppeling (wordt kleiner). Dit heb ik op de resolutie van 1024*768. Op 800*600 heb ik geen problemen.

Monitor: Hansol 17"
Videokaart: Geforce 2 MX 220 (recente drivers aanwezig.)
OS: Windows XP Prof SP1

Wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
~hmmz~

Jammer dat ie al zo oud is..anders garantie... ik had bijna de zelfde configuratie als jij.. ook XP en een hansol.

Mijn beeldscherm was ook na 2 weken alweer stuk, ik denk dat die monitoren gewoon ***** zijn...
Je kunt proberen eerst het beeld te draaien (met menutje op monitor, hokje met roterende pijltjes) en dan breed aan de bovenkant maken (is ook een optie op je monitor, een piramide icoon dacht ik).. De truck is om gewoon net zolang to kloten totdat het goed is..... je hoeft het toch maar 1 keer te doen, en je moet er wel vaken op werken lijkt mij.. :p

Succes en beste wensen nog, groet,
Boy (aka Cypres$).

p.s.: Je kunt ook proberen te zoeken naar "Restore to factory defaults" en dan weer afstellen, wil ook weleens werken..
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd om je vernieuwingsfrequentie aan te passen of na te kijken?

Als deze niet goed staat krijg je ook een krom beeld.
 
Heb je niet toevallig iets van speakers of iets dergelijks aan de rechter zijde van je monitor geplaatst.
Magnetisme kan ook dit soort krommingen veroorzaken, daarmee worden de beeldlijnen afgebogen.

Of probeer eens de 'Degauss' optie van je monitor in het menu. (word dan even gedemagnetiseerd)

Suggestie..

Groet!
 
Laatst bewerkt:
Re: ~hmmz~

Geplaatst door boxtebv
Jammer dat ie al zo oud is..anders garantie... ik had bijna de zelfde configuratie als jij.. ook XP en een hansol.

Mijn beeldscherm was ook na 2 weken alweer stuk, ik denk dat die monitoren gewoon ***** zijn...
Je kunt proberen eerst het beeld te draaien (met menutje op monitor, hokje met roterende pijltjes) en dan breed aan de bovenkant maken (is ook een optie op je monitor, een piramide icoon dacht ik).. De truck is om gewoon net zolang to kloten totdat het goed is..... je hoeft het toch maar 1 keer te doen, en je moet er wel vaken op werken lijkt mij.. :p

Succes en beste wensen nog, groet,
Boy (aka Cypres$).

p.s.: Je kunt ook proberen te zoeken naar "Restore to factory defaults" en dan weer afstellen, wil ook weleens werken..

Bedankt voor de snelle tip. Momenteel zit ik op mijn werk, ik zal het vanavond gaan proberen. Ik moet er inderdaad nog wel vaker op werken..
 
Geplaatst door jogu42
Al geprobeerd om je vernieuwingsfrequentie aan te passen of na te kijken?

Als deze niet goed staat krijg je ook een krom beeld.
Deze staat al tijden onveranderd.. Zal het eens nakijken..
 
Geplaatst door sabukid
Heb je niet toevallig iets van speakers of iets dergelijks aan de rechter zijde van je monitor geplaatst.
Magnetisme kan ook dit soort krommingen veroorzaken, daarmee worden de beeldlijnen afgebogen.

Of probeer eens de 'Degauss' optie van je monitor in het menu. (word dan even gedemagnetiseerd)

Suggestie..

Groet!

Tja, daar staat een speaker.. (met netvoeding..) maar die staat daar ook al twee jaar.. Misschien dat dit uit maakt??? Degauss heb ik ook geprobeerd.. Blijft onveranderd.. :( :(
 
Geplaatst door jogu42
Al geprobeerd om je vernieuwingsfrequentie aan te passen of na te kijken?

Als deze niet goed staat krijg je ook een krom beeld.
Ik heb gisteravond de vernieuwingsfrequentie aan gepast. Mijn beeldscherminstelling was 1024*768 @ 85 Hertz, deze heb ik gewijzigd in 1024*768 @ 75 Hertz. En nu is alles weer goed. :thumb: :thumb:

Hartelijk dank voor het helpen oplossen.
 
Geplaatst door sabukid
Heb je niet toevallig iets van speakers of iets dergelijks aan de rechter zijde van je monitor geplaatst.
Magnetisme kan ook dit soort krommingen veroorzaken, daarmee worden de beeldlijnen afgebogen.

Het is nu opgelost door de refresh rate te verlagen. Maar wat is een veilige afstand tussen de speakers en de monitor?? Voorkomen is beter dan genezen, toch ??
 
Veilige afstand om je speaker neer te zetten kan ik niet zeggen.., hangt ook van de afscherming tegen magnetisme in de monitor af..
Ik heb 1 van mijn speakers ook pal naast mijn monitor staan en dat veroorzaak ook geen problemen.
Echter bij de wat 'oudere' monitoren is deze be/afscherming nog wel eens onvoldoende, vandaar mijn suggestie.

Maar het probleem is nu opgelost, dus dat is mooi :thumb:

Groet!
 
Ik heb geen idee of mijn Hansol monitor een bescherming heeft tegen magnetisme..

Momenteel zit er ongeveer 30 cm tussen de monitor en de speakers. De speakers staan in een houten standaard van het computermeubel. Op het bureaublad van het computermeubel staan twee houten "torens" waarin ik nu speakers heb geplaatst. In deze torens kan ik ook andere zaken zoals boeken, CD´s, DVD´s etc opbergen...

:thumb::thumb::thumb:Het is inderdaad opgelost! :thumb: :thumb: :thumb: en daar ben ik heel erg blij om !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan