Gebruikersaccount met beperkte rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Berichten
176
Hey,

Ik heb sinds kort windows XP en ik ben altijd ingelogd als de administrator. Nu wil ik een account aanmaken voor andere gebruikers, dat zij er geen zooi van kunnen maken. Dus heb ik een account gemaakt met beperkte rechten. Alleen nu heb ik 1 probleem, als ik inlog onder deze account krijg ik bij het opstarten 2 foutmeldingen:

1. SCman
Toegang geweigerd

2. SCman
Can't open service control manager

Deze foutmeldingen zijn beide van mijn drivers voor mij videokaart (ik heb rechtsonder in beeld een ASUS icoontje)

Als deze foutmeldingen zijn geweest sluit dat icoontje zich af en verdwijnt. Als er dan spellen worden gestart crasahen die ook vaak.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?


Mzzls,
Pascal
 
Heb je meer details over het programma van die ASUS? Het komt wel meer voor dat software niet goed start onder beperkte rechten, maar zonder meer info is het lastig zoeken.
 
Dat Asus-programma is een progje waarmee je verschillende instellingen voor de videokaart kunt instellen (andere resolutie, andere refreshrate enz.), het heeft een icoontje in de taakbalk. Het is meegeleverd bij de drivers van de videokaart

Ik heb ook al geprobeerd om dit programma uit te schakelen (bij de instellingen aangeven dat het niet moet opstarten), maar dit helpt ook niet.



Mzzls,
Pascal
 
Ik snap wel wat je ermee doet, maar een versienummer plz :) ? Kan veel verschil maken.
 
:confused:
Ik heb hetzelfde probleem waar ik al een tijdje een oplossing voor zoek. Ik was er nog niet achter dat het met aan de videokaart te maken heeft. Ik heb een ASUS V7700 deluxe kaart met een Geforce GTS chipset. In eerste instantie dacht ik dat het probleem veroorzaakt werd door het gebruik van EasyCleaner. Dat programma verwijdert ook de verwijzing naar de Help in het register van XP. Dat heb ik inmiddels gerepareerd, maar mijn huisgenoten zitten net als Pascal nog zonder Service Control Manager.
Coen.
 
Voor de volledigheid dan nog: Mijn videokaart heeft een GeForce 2 GTS chip en een ASUS AGP-V7700 Pure/Deluxe V31.40F driver. Coen.
 
Mijn videokaart is een ASUS V8440, GeForce 4 Ti4400
De versie van het programma is: V31.40D. (stond gewoon op de meegeleverde CD-ROM)


Mzzls,
Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan