Help geinfecteerd met het Yahaa.K virus!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hallo Beste mensen,

Vanochtend kreeg ik van mijn viruscsanner Norton 2002
dat er een geinfecteerd bestand bij één van de E mails zat en dat betrof het nieuwe Yahaa K virus!!!!
Norton heeft hem in quarantaine gezet maar kom hem niet verwijderen of repareren. Ik heb begrepen dat er een tooltje was hiervoor. Wie weet waar? Ik neem aan dat ik niet echt geinfecteerd ben aangezienhij in quarantaine staat, klopt dat??
 
Als je geinfecteerd bent dan werkt je Norton Antivirus niet meer. Deze wordt namelijk door het virus uitgeschakeld. Tevens kun je heel veel dingen niet meer doen.
 
Tooltje inmiddels gevonden en gerund. Deze kon niks vinden!! Waarschijnlijk doordat het geheel in quarantaine stond. Ik heb hem door Norton van mijn systeem laten verwijderen en ik zal nog even online scannen.
 
Housecall kende vandeweek het virus ook niet, net zo als Norton. Ben benieuwd of Housecall hem inmiddels wel herkent.

En inderdaad, zoals gezegd, als norton nog werkt kun je niet geínfecteerd zijn

Groetjes, Tanja
 
Alles werkt en Housecall kon ook niks vinden!!
Nog een keer de verwijderingstool er door gehaald en kon hem ook niet vinden. Norton heeft hem dus op tijd te pakken gehad en in Quarantaine gemikt waarna ik hem verwijderd hebt.

Opgelost dus.............:)
Iedereen bedankt maar weer:thumb:
 
Raymond Bos,
Als Norton hem herkend, dan hoef je je geen zorgen te maken. Je moet je pas zorgen maken als Norton je geen waarschuwing geeft.
 
Er wordt gesproken over dat het virus de virusscanner uitschakelt. Hoe moet ik mij dat voorstellen? Verdwijnt dan ook het ikoon uit de tray of werkt NAV gewoon niet meer?
 
ja verdwijnt uit tray
oplossing: removel tool en dan opstarten in veilige modus en dan tool draaien
het schijnt dat hij bepaalde exe bestanden uitschakeld
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Apello
Er wordt gesproken over dat het virus de virusscanner uitschakelt. Hoe moet ik mij dat voorstellen? Verdwijnt dan ook het ikoon uit de tray of werkt NAV gewoon niet meer?

Apello,
De autoprotect icoon is weg. De autoprotect werkt niet. Het scannen met NAV werkt ook niet. En je kunt NAV niet meer openen. Indien je Norton internet security gebruikt, dan werkt de firewall Norton ook niet meer en is het icoontje van de firewall ook niet meer te zien.
 
Bedankt jongens.

Dit is wel een mooie indicatie dat je het virus aan boord hebt. Reden om je zorgen te maken. Gelukkig niets loos hier.
 
yahaa.org ??

Heeft dit iets te maken met 'www.yahaa.org' ? Ik kreeg nl een email van hen, gelukkig op m'n online account...

Guinan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan