URL not found

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Hallo!
M'n gastenboek werkt niet, heb moeite met het invullen van persoonlijke onderdelen van het script.
Als ik een testbericht verstuur krijg ik de mededeling "The requested URL /www/cgi-bin/guestbook.pl was not found on this server."
Dat bestand staat er echter wel!
...??
 
Gedaan!
En nu verschijnt de mededeling: "De pagina kan niet worden weergegeven."
(We schieten wel op :D )
 
Klinkt mischien dom maar sommige mensen vergeten dit wel eens:

Denk aan de hoofdletters etc.
 
Anders geef de URL even, dan kunnen wij even kijken. Hoofdletters zijn idd belangrijk op UNIX-based systemen.

-edit ik gok trouwens dat je /www gewoon weg moet laten.
 
Nu gaat het ingewikkeld worden(?).

Het guestbookfile is niet bedoeld als het actieve. (Ik verwijs hier ook niet naar.) Omdat ik meerdere gastenboeken wil heb ik voor het onderwerp De Nederlandse Taal het "gastenboek-nt" gemaakt.

Mijn host geeft als pad naar cgi-bin op: /www/cgi-bin
 
Het script is ook inderdaad niet bedoeld om direct vanuit de browser aangeroepen te worden.

Dat script wordt indirect vanuit de browser van iemand die in het gastenboek een bericht achterlaat aangeroepen. De verschillende gastenboeken zijn waarschijnlijk gescheiden door zoiets te doen (wilde gok):

/cgi-bin/guestbook.pl?gbook=gastenboek-nt

Of door een verborgen invoerveld in het html bestand waaruit het gastenboek aangeroepen wordt (nog een wilde gok:

name="gbook" type="hidden" name="gastenboek-nt"

Het pad naar cgi-bin is waarschijnlijk vanuit je homedirectory genomen. Maar dit wordt dus vanuit de browser aangeroepen en voor apache is het pad naar cgibin echt /cgi-bin
 
'k Ga een en ander proberen.
Bedankt.

....

Met hulp van m'n server ben ik er uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan