Norton 2003 Pro geinstalleerd en toch Yahak virus te pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranzy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Berichten
43
Ik ben ook getroffen door het Yahak Virus. Kon geen .exe file meer openen :eek:. Gelukkig kon ik nog het internet op om mijn pc online te scannen en het op te lossen.

Maar waar ik een beetje mee zit is dat ik erg tevreden WAS met NAV2003 maar nu ik dat virus heb begin ik toch te twijfelen.

Wat is volgens jullie een goede virus scanner + email.

Hij moet goed draaien onder WinXP SP1
 
Die je hebt is uitstekend. Er was of is nog geen update (wel een tooltje)beschikbaar voor je virusscanner, dus vandaar dat et virus niet meteen werd herkent.

een andere tip; open nooit bijlages van onbekende afzenders, en helemaal niet als het een .scr/.exe of een .com-bestand heeft als bijlage.
 
Tranzy,

Welke datum staat er bij virusdefinities?

Groeten,
 
Mijn vriendin had het virus van iemand gekregen. Ze had deze niet geopend maar gelijk weg gegooid. Ze heeft wel autovoorbeeld aan staan. maar dat activeerd toch geen virus??
:eek:
 
Laatst bewerkt:
Mijn PC had dagen aan gestaan omdat ik aan het downloaden was. Op 31 dec. kreeg ik het virus.

Ik denk dat Muurhond gelijk heeft. Ik denk dat het virus net tussen de updates door gekomen is. Wel een beetje jammer ! Om de hoeveel uur doet NAV een autoupdate ?
 
Norton is gewoon goed hoor....het virus was gewoon sneller op pad voordat de diverse antivirussen jongens er wat aan konden doen. Dat is er nu wel, begreep ik, van Norman, dat gebruik ik en ook naar tevredenheid.

Een ander idee is om Mailwasher te downloaden en hier voortaan je mail mee te openen.
 
Geplaatst door Tranzy
Mijn PC had dagen aan gestaan omdat ik aan het downloaden was. Op 31 dec. kreeg ik het virus.

Ik denk dat Muurhond gelijk heeft. Ik denk dat het virus net tussen de updates door gekomen is. Wel een beetje jammer ! Om de hoeveel uur doet NAV een autoupdate ?

Wanneer er nieuwe definities vrijkomen en dat is niet om de zoveel uur hoor.
 
is je nog niet opgevallen dat iedereen die op dit forum melding maakt over een virus besmetting gebruikt maakt van norton. :D

duidelijk niet mijn favoriet.

wel bekend is lang niet altijd beter.

dit is mijn voorkeur.

http://www3.ca.com/Solutions/ProductFamily.asp?ID=156

updates zijn bijna dagelijks.

goed uit te proberen naast norton en deinstalleerd volledig indien nodig.



pe.
 
Soms komen definities om de dag binnen en soms 2 weken niet.......

Ik heb nu in 2 dagen al 5, wat ik teveel vind, aanvallen gekregen van die nieuwe virus....heb ze zowiezo al onderschept door mijn email met mailwasher te openen.

Daar stond al in dat het een vermoedelijk virus was en toen ik het opende, dus op de server van mijn provider zag ik wat het was en heb het gedelete!!!!!! Ik laat het dus niet eens binnenkomen. Daarna heb ik de afzender in de blacklist gezet dus stuurt ie me nog is wat wordt het automatisch gedelete.

www.mailwahser.net
 
Die virus krijg ik ook elke dag wel, maar wis die zooi direct, dus me virusscanner hoeft er niet eens bij te komen.
 
Ja hoor, nu dus net binnen gekregen:

Hello,
Looking for some Hardcore mind boggling action ?
Install the attached browser software and browse
across millions of paid hardcore sex sites for free.
Using the software you can safely and easily browse
across most of the hardcore XXX paid sites across the
internet for free. Using it you can also clean all
traces of your web browsing from your computer.

Note:The attached browser software is made exclusivley
for demo only. You can use the software for a limited
time of 35 days after which you have to register it
at our official website for its furthur use.

Regards,
Admin.


Bijlage heet: zXXX_BROWSER.exe
 
Geplaatst door Muurhond


Wanneer er nieuwe definities vrijkomen en dat is niet om de zoveel uur hoor.

Dat weet ik wel ....maar je kunt met meestal wel de sceduler instellen dat ie wat vaker KIJKT of er een update beschikbaar is ...zodat je minder snel de kans loopt een virus te pakken die net uit is.
 
Geplaatst door Tranzy
Mijn vriendin had het virus van iemand gekregen. Ze had deze niet geopend maar gelijk weg gegooid. Ze heeft wel autovoorbeeld aan staan. maar dat activeerd toch geen virus??
:eek:

Juist wel!
Met autovoorbeeld wordt elke binnengekomen mail gelijk geopend, ff uitvinken dus.
 
Iedereen die een NAV. update gedaan heeft op 30-12-2002 en daarna is beschermt tegen het Yahaa-virus (volgens Symantec). :thumb:
 
Aan TRANZY

Er is nu onderaan dit kader een button SYSTEEM bij gekomen om je configuratie in te plaatsen (of wist je het al). :thumb:
 
Geplaatst door Tranzy
Mijn vriendin had het virus van iemand gekregen. Ze had deze niet geopend maar gelijk weg gegooid. Ze heeft wel autovoorbeeld aan staan. maar dat activeerd toch geen virus??
:eek:

Yaha is een MIME virus en die wordt al geactiveerd als je het voorbeeld venster open hebt.
Doe dit: open outlook express-beeld-indeling en vink uit voorbeeld venster weergeven-toepassen-ok.

Je moet nu 2 keer op het mailtje klikken om pas het virus te activeren, terwijl als het het voorbeeld venster open hebt, dan wordt het virus gelijk geactiveerd zonder er zelfs op te klikken.
 
Geplaatst door pete1
is je nog niet opgevallen dat iedereen die op dit forum melding maakt over een virus besmetting gebruikt maakt van norton. :D

De reden dat iedereen die besmet is Norton heeft, is omdat 90% van de mensen ook Norton hebben. Dus zo raar is het het niet dat de meeste mensen die besmet zijn Norton hebben.

En Tranzy,
Het feit dat je besmet bent komt waarschijnlijk door dat er toevallig nu 2 variaties van het Yaha virus achter elkaar gekomen zijn. namelijk Yaha.k en daarna Yaha.L en het duurt zowiezo altijd 1 a 2 dagen voordat er virus definities uikkomen tegen een virus. Dus je bent waarschijnlijk tijdens die dagen besmet geraakt. Maar mensen denken vaak dat als ze een antivirus hebben dat ze dan nooit een virus kunnen krijgen. Foute gedachte. De pc gebruiker is uiteinedelijk verantwoordelijk voor de beveiliging van de pc. Een antivirus kan je daar alleen bij helpen. Zo moet je het meer zien.
 
Saldos:

Geloof me, ik weet maar al te goed wat het is om besmet te raken met een virus. Ik ben Netwerk Engineer ...en heb mijn portie virus outbreaks al meegemaakt.

Thuis ben ik altijd buiten schot gebleven.... maar helaas dit keer niet.

Dus ik denk dat ik maar voortaan persoonlijk erop toe ga zien dat mijn NAV geupdate wordt door zelf maar op die live update knop te drukken.

En die preview optie van mijn email ....tja ...ik vind hem wel erg fijn en wist ook dat ik hem uit kan zetten... maar ik hoop toch dat mijn NAV hem eruit pakt voordat ie in mijn inbox verschijnt.
 
Bij mij was het trouwens het Yaha.k virus.

Gebruik jij trouwens ook Norton ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan