Word start niet meer in ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Berichten
135
Sinds 1½ jaar heb ik ME. Eigenlijk is er steeds wel wat. 10 maanden geleden stopte de functie Systeemherstel ermee en regelmatig treden er "onverwachte" fouten op en in het ergste geval loopt de hele pc vast. Sinds 2 weken geleden wil Word niet meer opstarten. Hij begint wel maar blijft dan hangen. Als ik met ctrl-alt-delete de toepassing afsluit, komt er een melding: er zijn zeer weinig bronnen beschikbaar, wilt u Word afsluiten?
Een collega heeft thuis precies hetzelfde. (we hebben dezelfde pc via een project op de zaak) Ik heb gescand op virussen, Word verwijderd en opnieuw geinstalleerd; zonder resultaat. De overige programma's draaien verder aardig, zolang ik tenminste Word niet probeer op te starten. Heeft iemand een advies? Bij voorbaat dank!

Marjon
 
Wat voor systeem heb je ?
proc/geheugen/HD enz...........
 
en je systeemherstel werkt al sinds september 2001 niet meer (TENZIJ je de patch voor ME hebt gedownlaod bij Microsoft. Een van de bugs in ME betreft die functie. Als je vergeten bent om een update / patch te downen bij Microsoft, dan werkt herstel niet meer na september 2001.)

Heb je die patch wel gedownd ?
 
Voor wat betreft het niet opstarten van Word: hernoem het bestandje "normal.dot". (Staat in de map "sjablonen" onder "office". Probeer daatna word op te starten. Er wordt dan een nieuwe "normal.dot" aangemaakt. Mogelijk verhelpt dit het probleem.

Groet,

Han
 
Sorry ik ben een leek. Geheugen is 128 mb ram. Ik weet niet waar ik info over de processor kan vinden en ik heb geen idee wat je met hd bedoelt...

Susteemherstel heeft tot april 2002 prima gewerkt. Toen heb ik ook al hulp via dit kanaal gezocht en alle adviezen, waaronder het downloaden van de patch opgevolgd, maar zonder resultaat
 
overweeg het advies van z-dragon "ernstig" :

Me weg erMEe !

En tja, een "frisse" installatie van (bijv. XP) een nieuwe Windows heeft veruit de voorkeur boven een update, dus als je overschakelt naar XP............. dan beter een XP versie die je op een geformateerde schijf kan zetten dan een versie die je "over" ME moet zetten. Maar ja, alles heeft zijn € prijs, ook een "full"versie van XP.
 
Marjon,

Geef a.u.b je opstartprogramma's weer via onderstaande manier:

Klik op start/uitvoeren/typ msinfo32

Vervolgens klik je op Softwareomgeving/opstartprogramma's.

Klik op bewerken/alles selecteren/kopiëren
Plak de inhoud in je bericht.

Groeten,

Pete1800

P.S. Scan ook je computer op virussen bij: www.housecall.nl klik op Scan nu.
 
Allemaal hartelijk dank voor de reakties en in het bijzonder Han, want zijn advies werkte. Ik kwam in mijn bestanden wel 10 verschillende normal.dot's tegen. Het resultaat van het gebruik door diverse gezinsleden denk ik...
Hoe dan ook, ik kan weer bij mijn dokumenten. Geweldig!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan