Advies!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dexter21

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Berichten
74
Ik heb bij http://www.startup-it-service.nl/shop/shopfresh.php
Een offerte aanvraag voor het volgende gedaan:

INTEL Pentium 4 2.8Ghz 512Kb 533Mhz BOXED
ASUS P4PE LAN/Audio ATX I845PE skt 478 DDR Audio
Club 3D ATi Radeon 9700
1x Samsung Original 512 MB DDR-SDRAM PC2700 / PC 333
Western Digital WD 800JB 80GB 7200RPM IDE met 8MB
DVD-speler Pioneer A06 S, 16x/ 40x
Samsung FDD 1.44Mb, 3.5 Black
AOPEN H600B Black Supertower 350 Watt

En ik kreeg dit als reactie dezelfde avond nog:

Hartelijk dank voor voor uw aanvraag,
Wij zullen u een richtprijs (waarna evt.detail-offerte) doen toekomen.
Als tip willen wij u meegeven dat de WD800JB (8mb cache) in sommige opzichten zelfs langzamer presteert als
de BB (2mb cache) versie vooral bij schrijf&leesacties in algemeen is de BB versie dus iets sneller.
Als moederboard hebben wij zeer goede ervaringen met die van Gigabyte met o.a. intel 845PE chipset,
alle GB-boarden bschikken over "dual-bios" als bij bios-uitval of verkeerde update de bios niet goed werkt zal deze
reserve chip het overnemen ook de standaard opties van het board zijn uitmunted (zie ook ComputerTotaal dec.02 als beste getest).
Natuurlijk kunnen wij ook de ASUS boarden leveren.

Wij monteren alle systemen kostenloos en voorzien deze van div.updates en kostenloos Rounded-IDE kabels voor goede
luchtstroom in de behuizing.
Als behuizing kunnen wij de AOPEN behuizingen waarschijnlijk wel leveren,
mischien is echte de AntecSX1040 (met 350W Powersuply,frontdoor,sidepanels) een optie,zie ook www.antec-inc.com

Dit zijn suggesties op basis van onze ervaringen hiermee,echter uw keuze is natuurlijk ook mogelijk


Klinkt wel zeer verkoopachtig of hebben die mensen misschien een punt?
Advies!! :8-0:
 
Verkooppraat?

Over het algemeen zijn Asus moederborden duurder dan die van Gigabyte dus dat lijkt me niet een poging om meer geld uit je zakken te kloppen.

Overigens welke schijf bedoelen ze precies met die BB (2mb cache)? de WD 800BB?

Of die sneller is weet ik ook niet maar waarschijnlijk is dat nogmaals niet.

Of die duurder is weet ik niet maar waarschijnlijk is ie dat niet.

Ik weet natuurlijk niet wat ze er voor gaan vragen maar zo op het eerste gezicht proberen ze je geen poot uit te draaien.

Ik denk (maar kan me vergissen) dat de onderdelen die de leverancier noemt op dit moment makkelijker te krijgen zijn (voor hem althans)

Grtz.....

Ps.: het systeem dat je hebt uitgedoktert lijkt me een goede keus.
 
het systeem wat je bespreekt ziet er aardig uit!
Ik denk dat ze je geen poot uitdraaien maar je een gemeend advies geven. het lijkt mij dat de schijf die ze aanraden eerder goedkoper is zelfs.

verder is er de kans dat ze dit zeggen omdat ze de andere beperkt of niet op voorraad hebben!
Bij memo in Alkmaar heb ik vaak dergelijke adviezen gehad die vaker goedkoper uitkwamen, ja echt waar! Ze dachten mee!! Daarom is dat mijn favo winkeltje geworden!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijs , weet je de offerte al?

H
 
de WD schijf waar het over gaat is van Western Digital.

Helaas heb nog geen prijs gekregen daar wacht ik nog ff op.
 
Wellicht dat de schrijfsnelheid iets lager ligt, maar de leessnelheid juist weer hoger met een grotere cache, en dit geldt mn bij het inlezen van kleine bestanden, zoals de cache van je browser, bepaalde DLL's.
Toch zou ik een HD kiezen met een grotere cache, idd die van 8mb. Al zou je ook kunnen overwegen om een HD met liquid bearing te nemen, deze zijn snel, koel, stil en min of meer slijtvast. Dit terzijde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan