lage 3D Mark score

Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Berichten
1.506
Hoe is het mogelijk dat mijn 3D maar 2001 SE score opeens zo laag is?

Met mijn vorige cpu had ik een veel hogere score.

Klik hier voor de details.

Grtz..
 
welke cpu

Die staat er ook bij.

Beide tabellen op die site zijn van mijn pc.

Dus ook een P4 2,4 met een fsb van 100 terwijl ik nu een P4 2,4 met een fsb van 133 heb.

Grtz...
 
De nieuwe score (P IV met 133 FSB) kan ik niet zien, dat kan enkel jij zien, omdat je je huidige score vergelijkt met die score.. Ik zie een P III tegen een P IV, jij ziet een P IV tegen een P IV, snap je?
 
lage 3D mark

Sorry voor de late reactie (ik was gaan slapen)

Als jullie die score van ruim 10800 zien dan is dat dus met de P4 2,4 met fsb 100 met mijn huidige P4 2,4 (533) haal ik slechts 8900 3D marks :confused:

Ik snap er niets van temeer omdat ik de zelfde detonator drivers gebruik.

Grtz...
 
Misschien is je pc wat tussentijds wat''vervuild'' geraakt? Probeer ook eens te testen, als de pc net aanstaat en vrij is van ''rommel'', zoals spyware, temporary i-net files etc..

ik zie dat die score van 10854 van je ''ouwe'' systeem is? Daar staat een datum bij: 2002-10-17

En wat is dan de datum van je systeem met een score van 8900? Dat is dus met 533fsb?
 
rommel

@ Muurhond

En wat is dan de datum van je systeem met een score van 8900? Dat is dus met 533fsb?

Dat klopt ja en die 10800 was dus van de oude CPU.

Ik dacht altijd mijn systeem goed onderhouden te hebben, ik controleer vrijwel iedere dag op spyware , virussen etc.

Daarbij gebruik ik nog Norton Utillities om de zaak schoon en de schijf aangestampt te houden.

Kan Windows desondanks toch nog zo vervuilen dat de prestaties afnemen?

Grtz....
 
Re: rommel

Geplaatst door tron
@ Muurhond



Dat klopt ja en die 10800 was dus van de oude CPU.

Ik dacht altijd mijn systeem goed onderhouden te hebben, ik controleer vrijwel iedere dag op spyware , virussen etc.

Daarbij gebruik ik nog Norton Utillities om de zaak schoon en de schijf aangestampt te houden.

Kan Windows desondanks toch nog zo vervuilen dat de prestaties afnemen?

Grtz....

Ach, ik heb ook wel eens 3DMark2001 gedraait, en als ik bijv. over 2 weken em weer zou draaien, zou er ook weer een andere score uitkomen.

Vooral als je net je hd bijv. hebt geformatteerd en WinXP er net opnieuw hebt opgezet, kan je hogere scores krijgen, dan wanneer je et later nog eens probeert.

Scores zeggen niet zoveel, als jij vindt dat je pc nog snel loopt, dan is et toch goed?
Alhoewel ik wel begrijp dat je nu toch weet dat je een lagere score hebt, je zou denken dat je pc langzamer is geworden. Maar als je dat niet in de praktijk merkt is et toch nog goed?
 
lage score

Alhoewel ik wel begrijp dat je nu toch weet dat je een lagere score hebt, je zou denken dat je pc langzamer is geworden. Maar als je dat niet in de praktijk merkt is et toch nog goed?

Daar heb je natuurlijk gelijk in, desondanks vind ik het vreemd.

Maar idd. zolang alles soepel loopt is er eigenlijk weinig aan de hand.

Grtz.
 
Tron,

8900 is snel genoeg voor de meeste toepassingen op je PC.
Maar wanneer je spellen speelt op je PC is een verlies van (10850-8900=)1954 toch wel wat veel ( lees zonde)

Er moet toch een programma of een verandering in je configuratie verantwoordelijk voor zijn.
Kleine verschillen in verschillende 3DMarks op het zelfde systeem (of iets sneller} zijn wel mogelijk maar in jouw voorbeeld vind ik 1954 punten wat veel!

Grtzzz.
 
Videokaart overklokken wil ook nog wel eens helpen. Tenminste, bij mij wel.

Zet je videokaart es op Engine Clock van 305 en de Memory Clock op 565 met een progje zoals Powerstrtip en draai dan nog eens 3DMark2001, waarneer je geen rare dingen door et beeld ziet en de prestatie niet zijn afgenomen, kan je proberen om de kaart nog iets hoger te klokken. Doe dit wel in kleine stapjes en mochten er toch vage dingen in et beeld zichtbaar zijn, dan de boel iets terugklokken.
 
lage score

@ Muurhond

Overclocken daar ben ik geen fan van, mijn pc moet met deze configuratie snel genoeg zijn (Is mijn persoonlijke mening althans.)

@ Funzip

Mijn windows loopt nu 3 maanden na de laatste format, dat is niet zo lang dat weet ik.

Maar ik haal idd. aller hande share en freeware van het net om het vervolgens na een paar dagen weer te verwijderen.

Zou het daar dan aan kunnen liggen?

Ik vind het zonde om mijn schijf nu al te formatteren aangezien ik er zelfs in zware games (mafia bv.) niets van merk.

Daar heeft Muurhond dus weer gelijk in.

Desondanks zal het alleen maar erger worden vrees ik.

Grtz.....
 
Re: lage score

@ Funzip

Mijn windows loopt nu 3 maanden na de laatste format, dat is niet zo lang dat weet ik.

Maar ik haal idd. aller hande share en freeware van het net om het vervolgens na een paar dagen weer te verwijderen.

Zou het daar dan aan kunnen liggen?

JA!

Ik vind het zonde om mijn schijf nu al te formatteren aangezien ik er zelfs in zware games (mafia bv.) niets van merk.

Schoon je PC eens op!
Verwijder je cookies en je temperary internet files.
Kijk eens in de map Temp en leeg hem eventueel.
Doe een schijfcontrole.
Download System Mechanic en installeer het
Download Regclean en installeer het.



Hier wat ALGEMENE tips om de (spel)prestaties van je PC iets op te krikken. (Win98 en ME)

1.Beheer zelf je virtueel geheugen. Stel min/max in op 2.5* je RAM geheugen.(deze comp.>>>eigensch.>>>prest.>>>virt. geh.)
2.Laat windows denken dat het een netwerk PC is,ook al is hij dat niet.(deze comp.>>>eigsch.>>>prest.>>>bestandsys.>>>vaste schijf/inst.)
3.Stel je beschikbaar geheugen in dienst van (in dit geval) games door andere progs die op de achtergrond meedraaien uit te zetten.(msconfig) of contr-alt-del, alles uit behalve EXPLORER en SYSTRAY.
4.Defragmenteer regelmatig.
5.Zet cacheformaat op groot.(deze comp.>>>eigsch.>>>prest.>>>best.syst.>>>cdrom)
6.Virusscanner uit tijdens spelen.
7.Zorg steeds voor de laatse drivers.


Suc6
 
Lage score

Ik zal jullie tips gaan opvolgen en ga er vanavond eens goed voor zitten.

Thanks .....

Grtz....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan