film als dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Berichten
376
Hallo

Ik heb een film van internet gedownload maar nu wil ik deze zo branden dat ik hem kan bekijken op de televisie.
Als brand programma heb ik Nero en daar kan ik de optie video CD kiezen. Daarna kan ik allemaal opties kiezen maar weet ik niet welke ik moet doen. Moet hij op Pal of NTSC en moeten er nog meer dingen verandert worden?
Alvast bedank,

Kuipie
 
ten eerste moet je weten of het een vcd ofwel een svcd is ?

zo niet zul je dat eerst om moeten zetten met bv tmpgencoder.

als het vcd of svcd is ( video cd of Super videocd ) kun je in nero kiezen voor video cd of super videocd en dan de film inladen naar het brand scherm.
je hoeft geen opties te wijzigen in het scherm van nero.

als je tijdens het inladen naar brand scherm een foutmelding krijgt heeft het file niet de juiste stream code en zul je dus om moeten zetten met tmpgencoder.

handleiding tmpgencoder + proggie te vinden op http://go.to/wintips
 
Hallo,
anders kijk eens op www.vcdhelp.com daar staat precies hoe je een vcd kan maken en alle programma's staan er ook bij.
greetz
A.I.
 
Het is avi bestand dus geen idee of het vcd of svcd is.
Hoe kom ik daar achter?
 
Geplaatst door kuipie
Het is avi bestand dus geen idee of het vcd of svcd is.
Hoe kom ik daar achter?

Maakt niet uit, kan je gewoon branden als (s)-vcd. Kijk naar de links die we je gaven, staat precies in hoe het moet.
 
ik heb nu 1 cd gedaan, de kleinste, en hij doet het
Nu hopen dat de andere cd het ook doet!

Bedankt voor de moeite!
 
Geplaatst door Smartguy
Vraagje: Wat is het verschil tussen VCD en SVCD?

SVCD heeft in het algemeen scherper beeld. Et kost alleen wat meer ruimte dacht ik...

En VideoCD gebruikt een resolutie van 352x288 (PAL) en een constante bitrate van 1150kbps.
VideoCD heeft een beeldkwaliteit vergelijkbaar met die van een VHS-tape.

Super VideoCD is heel wat geavanceerder, het gebruikt namelijk een hogere resolutie (480x576 - PAL) en werkt met variabele videobitrates
 
De 2de cd deed het niet!!!
Hij paste niet op de cd zei de computer terwijl hij maar 650 mb is en op de cd past 700.
Ik zal het morgen proberen om de film in 2x 400 in te delen...dan moet hij er toch wel oppassen...anders weet ik het ook niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan