hoe instaleeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENNIS90

Banned
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
5.190
Hoi

Ik heb linux suse 7,1 op mijn computer staan, hoe instaleer ik iets daar wat ik bijv heb gedownload, moet toch ook via de grafisch omgeving kunnen, wie weet hoe het moet.

En als linux opstart hoor ik geluid, maar niet zo mooi en als ik een cd af speel hoor ik niks hoe kan dit.

Alvast bedankt:thumb:

Ik heb linux 7.1 voledig gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90
Ik heb linux 7.1 voledig gekocht.

Linux hoef je niet te kopen als je dat niet wilt. Er is niets illegaals aan het downloaden van Linux.

Maar ff een reactie op je vraag. Hoe je iets installeert ligt geheel aan wat voor bestand (ik bedoel de extensie) je binnen haalt. Wat voor bestand bijvoorbeeld wil je installeren/uitpakken ??
 
Geplaatst door Bokkie77


Linux hoef je niet te kopen als je dat niet wilt. Er is niets illegaals aan het downloaden van Linux.

Maar ff een reactie op je vraag. Hoe je iets installeert ligt geheel aan wat voor bestand (ik bedoel de extensie) je binnen haalt. Wat voor bestand bijvoorbeeld wil je installeren/uitpakken ??



Ik heb netscape 7 gedownload voor linux er staat netscape.exe.
 
Laatst bewerkt:
.exe zal niet gaan werken op een linux systeem.
Probeer deze link eens voor Netscape 7 voor Linux:
http://sillydog.org/narchive/#latest

Je download een Tar.gz file. Vanuit Suse zou je deze moeten kunnen uitpakken door er op te dubbelklikken, het kan ook via de Terminal. Als het zo niet lukt zeg het dan ff, dan leg ik uit hoe je het via de Terminal doet.
 
Geplaatst door Bokkie77
.exe zal niet gaan werken op een linux systeem.
Probeer deze link eens voor Netscape 7 voor Linux:
http://sillydog.org/narchive/#latest

Je download een Tar.gz file. Vanuit Suse zou je deze moeten kunnen uitpakken door er op te dubbelklikken, het kan ook via de Terminal. Als het zo niet lukt zeg het dan ff, dan leg ik uit hoe je het via de Terminal doet.


Ik heb het gedownload, maar als ik er op dubbelklikken, krijg ik een map met bestanden, ik heb heb op al die bestanden geklikt geen een begint met instaleeren.

Suse 7.1 is toch best wel een hoge versie, kan je niet eens wat instaleeren via KDE, erg jammer.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het wel degelijk installeren, je moet alleen ff weten hoe. Open een terminal, ga naar de map waarin netscape.tar.gz staat (door middel van cd en dir (kan ook "ls -al" gebruiken voor dir)).
Typ het volgende in:
- gunzip "naam van het bestand" <enter>
- als je nu het commando ls -al geeft dan zie je dat de gz achter het bestand verdwenen is.
- typ nu: tar -xvzf "naam van het bestand" <enter>

Je hebt het bestand nu uitgepakt. Met het commando "ls -al" zie je dat er een directory is aangemaakt met Netscape in de naam. Ga naar deze directory en vertel hier ff wat daar instaat (heb nu ff geen linux tot mijn beschikking om het zelf ff te doen).
 
Geplaatst door Bokkie77
- gunzip "naam van het bestand" <enter>
- als je nu het commando ls -al geeft dan zie je dat de gz achter het bestand verdwenen is.
- typ nu: tar -xvzf "naam van het bestand" <enter>

Als je het bestand al ge-gunzipt hebt is tar xvf 'naam van het bestand' <enter> genoeg. Die z is alleen om het te gunzippen. Ook het - teken is niet per se nodig.
 
kom er niet uit via de teminal, kan het echt niet via KDE, het instaleeren. ben pas een beginner in linux syse 7.1, dus via kde zal wel wat makkelijker zijn voor mij. moet tcch kunnen.
 
Als je een beginner bent zou ik je aanraden om Mandrake 9.0 te installeren. Dit is namelijk 1 van de makkelijkste distributies die de bestanden die jij wilt installeren kan uitpakken en installeren via KDE of GNOME. Ik zou Suse 7.1 ff laten voor wat het is.

Mandrake 9.0 kun je hier
downloaden.
 
Geplaatst door Bokkie77
Als je een beginner bent zou ik je aanraden om Mandrake 9.0 te installeren. Dit is namelijk 1 van de makkelijkste distributies die de bestanden die jij wilt installeren kan uitpakken en installeren via KDE of GNOME. Ik zou Suse 7.1 ff laten voor wat het is.

Mandrake 9.0 kun je hier
downloaden.

oke bedankt, ben het nu aan het downloaden, maar wat voor versie is, Mandrake 9.0, wand ik wil heel graag linux leren, windows ken ik al weet al bijna alles er van.

is suse niet beter ik dacht suse echt voor thuis gebruik is. daarom had ik ook suse gekocht in de winkel.

Kan je met Mandrake 9.0 ook linux leren.
 
Laatst bewerkt:
Mandrake is 1 van de makkelijkste, zo niet de makkelijkste, Linux Distributies. Makkelijker nog als Suse. Je kun werken zoals onder windows (ook uitpakken), maar je kunt ook alles via de Terminal doen.
 
Geplaatst door Bokkie77
Mandrake is 1 van de makkelijkste, zo niet de makkelijkste, Linux Distributies. Makkelijker nog als Suse. Je kun werken zoals onder windows (ook uitpakken), maar je kunt ook alles via de Terminal doen.

Ok thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan