Maximale lengte videokabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

avermaat

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
35
Een probleem die volgens mij meerdere mensen hebben: PC staat (erg) ver weg van TV.
Heb op de site tvtool.info de FAQ gelezen over de typen kabel die je voor composite (aka "VHS", het gele cinch/tulp stekkertje) en voor s-video (aka "S-VHS", het ronde "muis-achtige" stekkertje) kan (moet?) gebruiken voor kabels van 15m.

Is er iemand die ervaring heeft met zulke lengtes?

Zo ja, welk type kabel gebruik je?
Gebruik je de composite uitgang of de s-video?

Bvd
 
Laatst bewerkt:
heb op de beurs van dipro ne s-vhs van 15 meter gevonden er waren ook van 20meter max
 
Hoi Avermaat
Ik gebruik een composiet van 15 meter zonder probleem of kwaliteitsverlies , omdat mijn tv geen s-video ondersteunt , maar ik heb wel bij anderen een s-video van 10 meter gelegd en die hebben geweldig mooi beeld.

groetjes Nanda
 
tnx 4 ze rply.

Die kabels die jullie bedoelen, zo gekocht of zelf gemaakt?
Ivm. het door een pijp moeten trekken van de kabel, moet ik aan één kant iig. zelf een plug aanzetten. TV-kant: Scart, PC-kant: tulp (composite) of mini-DIN (s-video) + mini-jack (audio)
Is geen probleem voor mij, maar ik wil graag weten welk type kabel ik dan moet kopen ivm. de lengte.
Bij tvtool.info wordt coax geadviseerd. Voor s-video moet je dan twee coax-kabels nemen! Is wat lastig solderen in zo'n klein mini-DIN plugje.
 
Tnx!
Daar verkopen ze zelfs 40 meter kabels! Ga het gewoon proberen met "slechts" 15 meter!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan