van divx naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Berichten
104
Graag wil ik goede divx films overzetten op DVD. Is dit mogelijk? ik lees alleen over omzettingen naar (S)VCD. Het gaat mij erom dat ik de kwaliteit optimaal wil houden.
 
is wel mogelijk volgens mij, ik gebruik het programma dvdx om het om dvd op harddisk te zetten als divx of als mpeg, hiermee kun je ook de kwaliteit van de te maken video aanpassen. Ik denk alleen wel dat het je aardig wat schijfruimte gaat kosten want een film van 3 uur in divx formaat met redelijke kwaliteit krijg ik ongeveer op 3 cds, dus als je eht echt optimaal wilt hebben moet je er wel een aantal GB voor uittrekken denk ik
 
ik heb een dvd brander en een standalone speler. Met de standalone kan ik geen divx bestanden afspelen. Ik wil het liefst branden in dvd kwaliteit (maar oke, dit zal de divx kwaliteit niet kunnen overtreffen), moet ik dat niet in mpeg4 of iets dergelijks branden op dvd?
 
MPEG 4 is een nieuwe compressie formaat zoals MP 3 dit voor muziek is.
Wil je een DVD branden werk je met VOB-bestanden.
DivX zal je dan eerst moeten converteren naar MPEG2.

Kijk eens op de site die Frogger aangeeft, daar staat ook hoe je van DivX naar DVD kan converteren.
 
dank voor de reacties. ik heb inmiddels op vcd help gekeken en zal binnenkort eens aan de slag gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan