Is het zo simpel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jo

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2002
Berichten
8
Hallo,
-mijn broertje heeft een nieuwe kaart gekregen (Hercules Prophet XT 4000 pci).
-Zijn computer; Packard Bell met on-board voodookaart (8mb)

Moet ik gewoon de nieuwe kaart in het vrije pci-slot steken en de computer terug opstarten? Is het zo simpel? Of moet er nog iets gedaan worden?
Ik heb namelijk niet zoveel verstand van computers.
 
Simpel?

Ja zo simpel is het maar om conflicten te voorkomen zou ik wel die onboard videokaart uitschakelen.

Grtz....
 
En waar vindt ik dit? En heeft deze functie één of andere technische naam?
Ik heb namelijk al zelf gezocht maar weet niet waar ik mijn kaart moet uitschakelen laat staan hoe dit moet.
 
Uitschakelen videokaart

Om die on board videokaart uit te schakelen kun je een aantal dingen doen.

1: je kunt hem misschien uitschakelen dmv. een jumper op het moederbord (niet altijd) maar dan heb je het boekje van je moederbord nodig.

2: Bij sommige moederborden is het mogelijk om on board video uit te schakelen in het bios. (daar komt het boekje ook van pas maar na enig snuffelen in het bios zie je indien van toepassing die optie ook staan)

3: Als niets helpt of niets te vinden is dan kun je altijd nog de on board videokaart in Windows (configuratiescherm) onder apparaat beheer uitschakelen.

Ik zou je beter van dienst kunnen zijn indien je het merk en het type moederbord hier even neerzet.

Grtz....
 
Probleem opgelost!

Heb computer opgestart in 'veilige modus'. Drivers geïnstalleerd. Voodookaart uitgeschakeld via apparaatbeheer. En computer reboot.

Zo simpel was het!!!
 
opgelost

Zei ik toch... ;-)

(Smilies doen het nog steeds niet)

Grtz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan