hub of switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankflyer

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
202
Hier ben ik nog niet uit.
Ik heb een getweakt alcatel adsl modem.
kabel naar een hub. (uplink)
en 3 pc,s op de poorten van de hub.
Werkt pwerfect!
Wat is nu nog meer mogelijk.
een switch i.p.v. de hub.
Ik heb mij laten vertellen dat dat sneller is in het interne netwerk, maar dat het voor internet niet uitmaakt.
Hoe zit de vork precies in de steel.

gr. Frank.
 
Als je internet netwerk bestaat uit 10/100 Mbit dan heb je inderdaad voordeel bij een switch.
Een switch kijkt nl per connectie wat de snelst haalbare snelheid is, dus als je van PC naar PC gaat en beide hebben 10/100 dan haal je 100Mbit.

Een hub past zich aan aan de laagste snelheid en dat is je modem (10 Mbit). Zelfs als je comps 10/100 hebben blijven ze op 10 steken.

Nico :)
 
Geplaatst door buick
Als je internet netwerk bestaat uit 10/100 Mbit dan heb je inderdaad voordeel bij een switch.
Een switch kijkt nl per connectie wat de snelst haalbare snelheid is, dus als je van PC naar PC gaat en beide hebben 10/100 dan haal je 100Mbit.

Een hub past zich aan aan de laagste snelheid en dat is je modem (10 Mbit). Zelfs als je comps 10/100 hebben blijven ze op 10 steken.

Nico :)

ok maar nu,
is het nu gewoon een kwestie van de hub er tussenuit en ervoor in de plaats de swicht, dus zo gebeurd zak maar zegge
of komt er meer bij kijken.

gr. Frank
 
Inderdaad. (ik heb het van de week ook gedaan)

Hup, hub weg en switch ertussen. Alles op de juiste plek inpluggen en het werkt :D

Nico :)
 
Geplaatst door buick
Inderdaad. (ik heb het van de week ook gedaan)

Hup, hub weg en switch ertussen. Alles op de juiste plek inpluggen en het werkt :D

Nico :)

ok bedankt.
ik ga volgende week ook een switch halen.

gr. Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan