Automatische opstart Winamp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Berichten
236
Normaal gesproken kon ik altijd gewoon een mp3 aanzetten vanuit een map en dan kwam Winamp met het gewenste nummer.
Dit lukt niet meer en moet ik Winamp eerst opstarten en dan via Winamp het nr. opzoeken en starten.
De file extensie in de map geeft ook geen Mp3 teken weer maar een windows teken.
Bij eigenschappen geeft hij wel Mp3 aan.
Welke instelling moet ik ook alweer veranderen om weer gewoon Mp3 tekens te zien en automatische opstart van Winamp?
 
In de verkenner een van de mp3's aanklikken met shifttoets + rechtse muisklik, kiezen voor openen met, daarna winamp kiezen en aanvinken dat je dit programma altijd wilt gebruiken.
Dit zou het moeten doen.
 
Lukt helaas niet, krijg dan geen optie openen. Ik heb W98se misschien ,
wel bij een andere versie?
Maar ik zoek wel die lijst waarin je kunt aangeven met welk programma je wil openen.
 
Ik heb ook 98SE en bij mij werkt dit gewoon. Belangrijk is eerst de shift indrukken, dan met rechtse muis klikken (eenmaal). In het menutje dat je dan te zien krijgt, zie je dan "openen met" staan.
 
Zeg, stelletje amateurs ;), in de Preferences van Winamp kan je bestandsassociaties herstellen voor alle geluidsbestanden. Veel makkelijker en effectiever.
 
Gevonden maar winamp staat niet in de lijst!Heb gisteren Winamp eropnieuw opgezet van Versie 3 naar 2.81 omdat 3 stoorde en kraakte.
Misschien dat daar iets fout is Gegaan?
Bij mp3 geeft hij nu gewoon het windowstekentje aan.
 
Zeg, stelletje amateurs , in de Preferences van Winamp kan je bestandsassociaties herstellen voor alle geluidsbestanden. Veel makkelijker en effectiever.

En dat zonder CAPS-LOCK aan.

Maar je hebt wel gelijk. Die optie is aanwezig maar het is maar net zoals je het gewend ben. Ik doe het altijd met de door mij omschreven methode. Hoef ik niet 'alle' opties van 'alle' programma's uit mijn hoofd te leren.
:)
 
Dank je caveman hij speelt weer automatisch bij aanklikken van muziekbestand.
Maar hoe krijg ik weer de gewone mp3 tekens i.p.v.windowstekens?
 
Geplaatst door janky
Dank je caveman hij speelt weer automatisch bij aanklikken van muziekbestand.
Maar hoe krijg ik weer de gewone mp3 tekens i.p.v.windowstekens?

In de Preferences kan je ook een voorkeursicoon opgeven, wat je vast al had gezien.

Soms is een herstart van windows nodig om het in de verkenner goed weer te geven. Zou ik me niet al te druk over maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan