• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetcijfers per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

EelcoBoersma

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Berichten
8
Hoi allemaal,

Zo aan het begin van het nieuwe jaar is het leuk en spannend om de omzetcijfers wat overzichtelijker te presenteren. Ik ben daarom wat aan het klungelen geslagen met draaitabellen en grafieken. (Zie de bijlage)

Ik blijf helaas met wat vraagjes zitten:
Hoe krijg ik het weeknummer zichtbaar in de grafiek omzet per week?

Ik wil weten welk percentage van de totale omzet, welke groep voor zijn rekening neemt! Hoe krijg ik dit overzichtelijk voor elkaar?

Hebben jullie nog tips of andere aanwijzingen dan hoor ik dat graag!

Vriendelijke groet,

Eelco Boersma
 

Bijlagen

  • cijfers 2003.zip
    41,1 KB · Weergaven: 129
Klik rechts op je grafiek, kies grafiekopties en zet bij het tabblad Assen het vinkje aan bij categorieas X.
 
Hoi Jan...

Bedankt voor het meedenken, maar dat is nu juist niet wat ik bedoel. Wanneer ik je advies opvolg komt er met koeieletters 30-12-2002 - 05-01-2003 in mijn grafiek te staan, terwijl ik graag gewoon week 1 ( of 1) zou willen hebben.

Als je nog een idee hebt dan hoor ik dat graag!

Vriendelijke groet,

Eelco
 
Klik rechts op de grafiek en kies brongegevens.
Kies tabblad reeks
Klik in het vak bij "Labels categoriesas (X)", haal alles weg wat daar staat en klik op OK.
Eventueel kun je met het icoon met het rode pijltje een gebied kiezen dat de labels bevat voor de X-as. (Mag op een ander tabblad staan).
Het vinkje bij x-as (vorige antwoord) moet wel aanstaan.
 
Tjajaja,

Hij doet het nog niet.....

Volgens mij heeft het te maken met het feit dat het een draaitabel is...

We blijven proberen......

Vriendelijke groet,

Eelco Boersma
 
Ik heb de weeknummers er bij gezet volgens mijn tips.
Versie is wel Excel97.
 

Bijlagen

  • cijfers 2003.zip
    48 KB · Weergaven: 123
Okay, bedankt. Het was weliswaar niet helemaal mijn bedoeling zo, maar het werkt wel!

Groet Eelco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan