• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen van een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Berichten
130
Het gaat om het volgende opzetje:

Kamernr Naam Aankomst Vertrek Aantal nachten

1 a 1/1 3/1 2
2 b 1/1 6/1 5
enz.....


Ik weet alleen niet hoeveel regels er zullen komen. Hoe kan ik dan toch de kolom met 'aantal nachten' laten optellen, zonder al teveel handelingen te moeten verichten.
Het moet een soort standaard-formulier gaan worden die iemand anders domweg moet gaan invullen

Alvast bedankt.
 
Wat bedoel je precies? Je kan toch gewoon de formule =SOM gebruiken?

Groetjes,
Bennie
 
Ja dat begrijp ik wel maar dat kan toch alleen als ik weet dat bv. in kolom E, de cellen E1 t/m E10 moeten worden opgeteld. Nu weet ik dat het begin altijd E1 zal zijn maar niet wat de laatste cel zal zijn, dit omdat het niet van tevoren zal vaststaan hoeveel regels er zullen worden ingevoert.
 
Maar dan neem je toch een ruime marge? Dan luidt de formule bijv. =SOM(E1:E1000). Alleen de cellen waarin waarden staan worden opgeteld. Die laatste cel is dus niet zo belangrijk om vantevoren te weten.

Overigens kan je ook de hele kolom selecteren. Rechtsonders zie je dan de som staan. Met de rechter muisknop kan je dan kiezen voor "Som", als je snel het resultaat wilt weten.

Groetjes,
Bennie
 
Ja je hebt gelijk wat betreft het nemen van een ruime marge. Dacht aan een specifiekere oplossing, maar dit is prima.


Thnx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan