• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatje invoegen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Als ik in Word een tekstvak invoeg, dan kan ik (als ik in dat tekstvak sta) een plaatje invoegen via INVOEGEN, FIGUUR, BESTAND. Dan past het plaatje zich heel mooi aan, aan de grootte van dat tekstvak. Als ik datzelfde in excel wil doen, lijkt dat onmogelijk. Als ik in dat tekstvak sta, en ik wil INVOEGEN, FIGUUR.. Dan is alles daar grijs en niet te bereiken. Is het mogelijk om het via de word manier te doen of heeft iemand een andere suggestie??
 
Als ik Excel open en ik doe - Invoegen - Figuur - Uit bestand - kan ik gewoon een plaatje invoegen, die komt dan linksboven aan te staan in Excel.

Het plaatje komt niet in een aparte cel maar over de cellen heen en het plaatje is overal naar toe te slepen.
 

Bijlagen

  • helpmij.zip
    3,5 KB · Weergaven: 189
ja maar..

Ja.. dat lukt mij ook, maar als ik dat plaatje in word in een tekstvak invoeg pas dat plaatje zich meteen aan aan de grootte van dat tekstvak. En dat is juist zo makkelijk want volgend jaar moet ik weer 30 nieuwe plaatjes invoegen en dan kost het mij weer heel veel werk om al die plaatjes van het juiste formaat te voorzien en de juiste plek te geven. Als dat in het tekstvak komt te staan dan hoef ik dat niet steeds aan te passen...
 
Kan je misschien een voorbeeld van dat word bestand hier uploaden???

Dan is het me misschien iets duidelijker
 
word

Hier het word bestand met daarin het plaatje. Als je de foto groter maakt, past het tekstvak zich automatisch aan. Ik hoop dat dat ook in excel mogelijk is.
Bedankt voor het meedenken...
 
Hoi ik weet nu wat je precies bedoelde en nou heb ik zelf ook ff zitten proberen in Excel, maar mij is het niet gelukt. :confused:
 
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je een dergelijke handeling in Excel doen als het je in Word zo goed voldoet? M.a.w. wat is het doel? Er is de mogelijkheid om Word- en Excelbestanden te combineren met behulp van Binder. Get the best of both worlds....
 
't is waarschijnlijk niet helemaal wat je bedoelde, maar misschien kun je hier ook mee uit de voeten.
Wat ik gedaan heb (zie bijlage) is het volgende.
Ik heb vanuit de werkset besturingselementen een afbeeldings control ingevoegd in het werkblad. Hier kun je een afbeelding inzetten. DIt kun je doen via de properties. Hier kun je ook instellen hoe de afbeelding wordt weergegeven. Schaal 1:1 (als dat past), gezoomed (+ of -), of gestrecht. Wanneer je de afbeelding zoomed blijft de hoogte breedte verhouding van je afbeelding bewaard. Dit is bij stretchen niet het geval.
 
BINGO!!

Bijlage weer eens vergeten. Hier is ie alsnog (hoop ik)
 

Bijlagen

  • afbeeldingexcel.zip
    33,6 KB · Weergaven: 350
volgend jaar

Maar als ik dit volgend jaar weer voor 30 exemplaren moet veranderen? Hoe kan ik dan heel makkelijk een nieuw plaatje invoegen?
 
Als ik goed doorheb wat de bedoeling is, dan zou je ook bij het gebruik van tekstvakken alle afbeeldingen opnieuw in moet voegen.
Maar er is wel een macro voor te schrijven die alle afbeeldingen uit één map in je excelblad zet. Als je daar belang bij hebt, dan geef je maar gil, dan maak ik dat wel even.
 
nee joh

Hoopte dat de oplossing veel simpeler is.. maar helaas.. ik bedenk wel iets creatiefs.. Heel erg bedankt in ieder geval voor het meedenken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan