PC loopt vast bij printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijskerstens

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
30
als ik iets wil printen, of het nu vanuit MS Word 2k, OE6 of IE6 is, loopt me hele PC vast
soms print ie 1 pagina, soms niet eens

als ik dan op ctrl+alt+del druk, staat er dat msgsvr32 ofzoiets niet meer reageerd.
waar komt dit door, en hoe los ik dit op??
 
Welke printer en heb je al de nieuwste drivers geïnstalleerd?
 
Geef effe wat meer info!! Wat voor printer? Wat voor besturingssysteem? Heeft hij het hiervoor wel altijd gedaan?
 
tot een paar dagen terug heeft ie t altijd gedaan

printer:
HP deskjet 960C
heb volgens het bijgeleverde programmatje de nieuwste drivers.
heb zelf nog ff op website HP gechecked, en heb gewoon de nieuwste versie (4.3.)
OS: win98se
 
Laatst bewerkt:
Je zou 't niet verwachten, maar een printactie vraagt nogal wat geheugen...heb je onlangs extra software geïnstalleerd die op de achtergrond meedraait? Kan zijn dat je simpelweg te veel toepassingen open hebt als je wilt gaan printen. Wat applicaties sluiten zou evt een remedie kunnen zijn. Suc6
 
Toch ook maar even je printer verwijderen en opnieuw instaleren!
 
heb pas zonealarm geinstalled, maar denk niet dat dat het probleem is
had dat namelijk al bedacht, en ff via msconfig me virusscanner en firewall niet laten opstarten.
opnieuw opgestart, geprobeert te printen, geen verschil.
en heb 128 MB RAM, en nog +- 20GB hd ruimte, dat kan windows als virtueel geheugen gebruiken dacht ik
 
Je zou dit kunne proberen:
pc uit. Printer loskoppelen. Pc aan. Printer aansluiten. Let's plug and pray.
Los daarvan, heb je nog veel printacties in de wachtrij staan. Dan 's 't overkill en moet je die printacties stuk voor stuk annuleren.
 
ie loopt al vast bij 1/4 A4 plain text, zonder iets anders in de wachtrij
heb ook al aan wachtrijinstellingen lopen prutsen, zoals wachtrij uitzetten enzo.
helpt niet.
plug and play al geprobeert bij verwijderen/opnieuw installeren
 
en de printereigenschappen herstellen naar standaardwaarden biedt zeker ook geen soelaas? Kun je 'ns proberen de printer op een andere poort aan te sluiten?
 
USB HUB? Je hebt er nog meer apparaten aanhangen? Koppel deze 'ns af, en probeer alleen met printer in USB te printen, evt zelfs niet door HUB, maar rechtstreeks naar USB ingang.
Staat er een uitroepteken bij je apparaatbeheer ofzo? Dan is't een driverprobleem, staat ie er niet, dan is het verder zoeken;
staan in je BIOS de instellingen correct? Hij herkent 'm wel, dus dat zal wel goed zitten. (Parallel Port Mode moet op ECP staan?) al betreft dit natuurlijk weer geen USB.
 
heb scandisk erover gegooid
zit n zooitje beschadigde sectoren op me HD, maar die kent windows al, werden geen fouten aangetroffen
 
momenteel lukt het af en toe om te printen, waarna het beeld zwart gaat, bijna alsof het uit staat.
af en toe reageerd het systeem dan nog op Crtl-Alt-Del, maar afsluiten pikt hij miet.
uiteindelijlk moet ik altijd het systeem uitzetten met aan/uit knop.
 
Wat zijn de specs van de pc laten we daar eerst ff naar kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan