• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietprobleem

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
279
Help !
Ik heb een excel werkblad gemaakt met een cel erin die de naam titel draagt: Debiteurnr. )naam naast de cel)
Tevens heb ik in ditzelfde (hoofd)werkblad een 2e tabblad aangemaakt met adresgegevens erin alsvolgt.
A1 = Debiteurnr.
B1 = Naam
C1 = Adres
D1 = Postcode
E1 = plaatsnaam
F1 = Telefoonnummer
Ik wil graag dat wanneer ik in het 1e (hoofd) werkblad in de cel Debiteurnr. een nummer invul dat de computer automatisch de bijbehorende gegevens uit het 2e tabblad ophaalt en in de daarvoor bestemde cellen kopieert.
In het 1e (hoofd) werkblad moeten deze gegevens ook weer in verschillende cellen geplaatst worden dus,
Naam in een aparte cel, adres in een aparte cel, pc in een aparte cel, enz, enz.
Kan dit ??
Wie kan mij helpen.
Graag uitleg in "normaal nederlands" svp.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Iedereen een goed 2003 toegewenst !
 
Bedoel je dit??

Pietprobleem,

Hopelijk maakt dit voorbeeldje duidelijk hoe je de functie vert.zoeken moet gebruiken.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, klik dan op het =-teken voor de vert.zoeken formule voor meer uitleg in zeker normaal Nederlands.

Succes.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    1,7 KB · Weergaven: 151
Misschien ten overvloede, maar omdat het vaak fout gaat:

De tabel met gegevens op het tweede werkblad moet gesorteerd zijn. Anders werkt de functie vertikaal zoeken niet (goed).
 
Precies, de debiteurennummers in dit geval, in oplopende volgorde sorteren. Helemaal vergeten.
 
Bericht op opgelost zetten doe je door op de juiste link vlak onder de knop "reageer op bericht" te klikken.

Verder is het leuk voor de beantwoorders als je zelf ook even reageert dat je vraag is opgelost en niet alleen de status aanpast.

Dit naar aanleiding van een bericht van "pietprobleem".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan