Geluid te zacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

caveman

Meubilair
Lid geworden
18 aug 2001
Berichten
8.787
Als ik mijn boxen direct aansluit op de pc (en de extra versterker weglaat) blijft het volume aan de lage kant. Windows moet toch wel beter kunnen of kan dit alleen met de software van de geluidskaartfabrikant (Creative 128)?
 
Zal ook aan de boxen liggen die je gebruikt neem ik aan, ik heb zelf een Soundblaster Live player en heb geen software van Creative of wat geïnstalleerd, heb er een paar boxjes en een subwoofer opzitten van Labtec en ik moet zeggen.............. kan aardig veel geluid uitkomen:D. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij "aan de lage kant" vindt:cool:
 
Nou, windows versterkt het geluid niet genoeg, maar dit moet toch wel zonder extra versterker kunnen?
 
Durf het bijna niet te zeggen, maar je hebt wel je volume in Windows goed staan?:eek:
Zou het anders, afgezien van het type boxen, ook niet weten.
 
In conf.scherm> geluids en audioapparaten even nakijken hoe volume staat?
Zonder de standaard versterker in mij boxjes(dus op koptelefoon) is het bij mij ook niet zo geweldig:(
 
Dat staat dus al maximaal. Het zijn wel normale speakers overigens.

(De pc speakers die ik ooit had, hadden zelf een ingebouwde versterker.)
 
Het kan aan de impedantie van de boxen liggen.

Volgens mij zal de afgeven laagfrequent vermogen van de kaart niet veel meer zijn dan 2 x 2,5 Watt.

Dat is niet zo verkeert,maar wanneer de de boxen (te)
hoog Ohmig zijn t.o.v je geluids kaart ,blijft er weinig meer over.

Sterker ,het zal op den duur het eind trapje van de kaart naar de kl... helpen.
 
Jij hebt gewoon echte computer-boxen met versterker of bedoel je de boxen van een stereo ofzo?

Die versterker zal er nix voor nix bijzitten neem ik aan.....
 
Tja,daar moet ik diep duiken,maar wanneer de uitgang van de kaart 8 Ohm zou zijn ,zouden de speakers dat ook moeten zijn.

In die situatie is de overdracht maximaal (RI=RU)

Bij grotere mis-aanpassingen staat tot kleinere vermogens,wordt dit onmiddelijk merkbaar.
B.V. 8 Ohm - 16 Ohm speakers.

Bedenk wel dat niet elke speaker blij is met een gering aanbod ,er moet ook nog een conus in beweging worden gebracht,dat vereist vermogen,alleen al om hem te laten trillen betekent niet dat er een confortabel geluid uitkomt.

Doe er een 2-3 Watt bij en zou briljant kunnen klinken.

Aan het boek "speakers'' is ooit begonnen ,de laatste bladzijde is lang,lang nog niet geschreven.

De ''line out'' gebruiken en je vult de hele Kuip

Apoe
 
Je raakt me kwijt in de laatste regels van je post, maar ik hang er wel weer een versterker tussen. Ik mag mijn buren niet langer benadelen in het hun onthouden van goede muziek.
 
Nobele gedachte !

Ja ook de Arena hoor !!

Verander je de status?,we zijn er klaar mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan