2 x Usb-hoofdhub wordt herkend in App.beheer, 1x werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

markjevanloo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2001
Berichten
103
Sinds Paradigit mijn moederbord, voeding, en harddisk heeft vervangen, zitten er 4 usb aansluitingen achter op de kast. Nu is het zo dat daar maar 2 van werken. Als ik een USB apparaat in de andere 2 doe, gebeurt er niets.
In apparaatbeheer staat 2x usbhoofd-hub vermeld, en bij 1 zie ik bij het tabblad energie daarvan dat er dus 2 apparaten op zijn aangesloten: de printer en de modem. Bij de andere usbhoofdhub staat bij datzelfde tabblad dat er 0 apparaten zijn aangeslote ( 2 poorten beschikbaar wordt vermeld ) en dat er dus 500Ma beschikbaar is.

Ik denk zelf dat Windows ze allebei herkent, omdat er 2x zo'n usbhoofdhub staat, waar dus 4 apparaten op kunnen. Toch kan ik maar 2 apparaten aansluiten, omdat die andere 2 poorten niet werken. Wat is er loos?

Er zit geen PCI Insteekkaart in, ze zitten echt bij de PS/2 connector zeg maar.

Alvast bedankt!

p.s Overigens worden er ook 2x een VIA rev 5 of later universele host-controller herkend. Zonder ! of ? trouwens
 
Voor wat 't waard is:
check in het BIOS of de beide USBpoorten op enabled staan.suc6
 
Ik heb even in de BIOS ( van mijn Asus A7V333 ) gekeken en ik zag alleen staan: USB Legacy Support.

Die stond/staat aan.
 
Geplaatst door markjevanloo
Ik heb even in de BIOS ( van mijn Asus A7V333 ) gekeken en ik zag alleen staan: USB Legacy Support.

Die stond/staat aan.
1 USB poort of 2?; da's het punt wat ik wilde maken...
 
Er staat alleen maar: USB Legacy Support - On. Er wordt niets vermeld over meerdere of 1 USB Poort. Alleen die optie.
Maar ik denk wel dat het aanstaat omdat er twee usb-hoofdhub's in app. beheer staan. Bij de ene wordt dus vermeld dat er 2 app op zijn aangeloten en bij de ander niet.
 
Goed. Zoek nu evt. 'ns de optie in je BIOS betreffende plugandplay- staat ie aan?
 
Net was hier een vriend van me die zo'n USB Mp3speler heeft, zo'n pendrive, en ik stak hem erin: er gebeurde nix, dus er kwam geen verwisselbare schijf in "Deze Computer", maar wel ging ie opladen, want de speler licht dan oranje op, dus hieruit kan ik opmaken dat er wel stroom op staat.

Dat Plug/Play kon ik zo niet vinden, maar kzal nog ff in het Boekje kijken, of er iets anders in staat. Wat ik wel kan zeggen is dat de apparaten op de andere USB poorten wel gewoon werken: de printer en de modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan