NT Appz Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Initial1

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Berichten
127
Ik zit momenteel op stage bij een midelbare school en zij hebben niet echt een ideale netwerk config inelkaar.

Zoals velen van u weet dat op een school het meeste kans tegen een F*ckup windows kan lopen omdat leerlingen het toch proberen om alles naar de &$#^% te helpen.

om dit te snel te kunnen herstellen wil ik dus een Ghost image op cd zetten en dat dan snel terug kan zetten. Helaas zijn er zoveel programma's dat ik de image niet op 1 cd kan passen daarom vraag ik me zelf af of er een manier is om een NT server te maken dat hij als APPZ server funtioneer. Het probleem ligt echter bij dat vele van de geinstalleerde programma's niet werkt onder netwerk. Dus als iemand mij kan helpen graag.

Alvast bedankt.
 
Zet de images op de server, terugzetten vanaf het netwerk moet kunnen, al weet ik de details nu niet.
 
dat is wel een manier maar het ***** is netwerk super traag (10mbit) maar 60 MB per min :confused:
 
Ik begrijp eigenlijk niet precies wat je wil. Wil je een Ghost server maken (dat is namelijk mogelijk als je over de juiste software (kunt) beschik(ken)t. Hier kun je onder andere Norton Ghost Enterprise voor gebruiken. Het is dan heel makkelijk om van een client computer een image te "trekken" of om er een terug te zetten. (ook meerdere tegelijk is mogelijk.) Maar ergens in jouw verhaal begrijp ik dat je een soort applicatie (file) server wil maken. Ook dat is in principe mogelijk. Je maakt dan een installatie op de server naar een share. Op de Client maak je een mapping naar de share en installeer je hetzelfde programma naar deze share!! Daarna start je vandaar het programma op. (ik weet alleen niet hoe het dan met licenties zit). Deze vorm is natuurlijk ook wel een bepaalde netwerkbelasting. Maar ook al is het een traag netwerk (ik denk niet dat het een vreselijk groot netwerk is op een school) dan valt de performance best wel mee. Hier los je echter niet het probleem mee op. Je bespaart alleen schijfruimte op de client. Als een leerling de client pc in de soep helpt zul je het nog opnieuw moeten installeren.
 
Laatst bewerkt:
Aha..... ok nu is het duiderlijke want wa ik bedoel met traag netwerk is dat als ik clone dat er meerdere mensen de netwerk zit te belasten en dan val mijn clone snelheid naar beneden. :D
 
Ghost multicast gebruiken. Hiermee kan je binnen no-time 10-tallen PC's tegelijk van een nieuwe image voorzien.

Op de server heb je een image staan, via client-diskette's boot je de PC's die een image moeten hebben. Op de server kan je zien hoeveel clients er klaar staan. Op dat moment klik je op SEND en alle clients krijgen de tegelijkertijd aangeboden.. Supersnel.

@ werk doen wij op deze manier 40 PC's tegelijk in 30 minuten..
 
Een andere optie is om een nieuwe (verborgen) partitie te maken en daarop de image zetten -> op de clients.

Zo maak je alleen gebruik van de toegangssnelheid van de harde schijf.
Nadeel is dat je dan eerst 1x die image naar de server moet kopieren en daarna naar alle clients...

Maar ja... ik denk toch dat multicast een super oplossing is. Op mijn opleiding -> Netwerkbeheer gebruiken we ook Symantec Ghost Multicast.
Is een SUPER oplossing.

Kijk voor meer info hier : klik hier!
 
Zoals velen van u weet dat op een school het meeste kans tegen een F*ckup windows kan lopen omdat leerlingen het toch proberen om alles naar de &$#^% te helpen.

Het lijkt mij verstandiger dat je Windows dan helemaal gaat dichttimmeren tegen die kinderen die de boel slopen?

Maar zoals al gezegd Ghost multicast is een goede oplossing ook al heb je een 10mbit netwerk.

Is gelijk ook beetje een straf voor die kinderen.. ze slopen de computer dus moeten ze tijd wachten voor hij weer klaar is. Doen ze het ook niet weer. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan