USB Pendrive onder W98

Status
Niet open voor verdere reacties.

RGTMO

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Berichten
1.518
Hallo allemaal,

Ik heb net een soort van pendrive gekocht. Nou zag ik staan dat je in Windows 2000/XP eerst de drive moet ontkoppelen voordat je het los trek uit de USB om schade te voorkomen. Is ook logisch. Maar bij Windows 98 kun je dat niet doen. Maar je kan em wel onder Windows 98 gebruiken na driver installatie. Heb je bij gebruik onder Windows 98 dan geen grote kans op beschadiging van de drive?
 
De drive is moeilijk te beschadigen want hij bestaat niet uit bewegende onderdelen. Het ontkoppelen in Windows NT (dus 2k of XP) is bedoeld om het besturingssysteem duidelijk te maken dat de drive er niet meer inzit. Soms wacht het systeem met het wegschrijven van data totdat het systeem het wat minder druk heeft. Als je dan al de drive eruit hebt getrokken, ben je dan die data kwijt. Het ontkoppelen zorgt ervoor dat het systeem alle data definitief naar de drive schrijft.
 
In de handleiding staat dat het schade aan de bestanden en drive kan veroorzaken. Vandaar m'n twijfel. Al is het wel raar dat deze waarschuwing en handeling alleen in de engelse versie staat en niet in de handleidingen voor andere talen.

Maar als het alleen de bestanden zijn maakt het niet uit want er zit een led op waaraan je kan zien of er geschreven of gelezen wordt.
 
ik heb ook zo'n pendrive. Werkt prima onder 98 en xp. Helaas loopt het venstertje 'hardware veilig verwijderen' bij mij 9 van de 10 keer vast, dus trek ik hem er meestal zo uit. Tot nu toe geen problemen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan