Grrrr...JVC dvd leest mijn fotobestanden niet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
442
We zijn in het bezit van zo'n JVC Home Cinema Set, die van de reclame waar die hond zo moet huilen.

Als ik het scherm moet geloven kan ik DVD, Video CD en Audio CD kunnen spelen.
Nu probeer ik al tijden een cd te branden van mijn digitale foto's, die dan ook door dat apparaat gelezen wordt, en dat wil maar niet lukken. Erg frusterend. Vandaag laatste test gedaan met Photo2VCD Professional. Ziet er allemaal prachtig uit........maar dat apparaat (JVC) wil potjandriedubbeltjes toch die CD niet lezen!!!!!!!!!!!

Wat doe ik fout??????
 
Ik heb de Sony.
Het blijkt dat mijn apparaat geen cd-r's kan afspelen maar wel cd-rs's. En dat gaat perfect. Moet je ook eens proberen.

PS. welk type heb je eigenlijk?
 
Geplaatst door silkcom
Ik heb de Sony.
Het blijkt dat mijn apparaat geen cd-r's kan afspelen maar wel cd-rs's. En dat gaat perfect. Moet je ook eens proberen.

PS. welk type heb je eigenlijk?

cd-rs's=??????????

JVC Type XV-S42?????????
 
cd-rs's moet cd-rw's zijn, dus rewritables.
zal de specificaties nakijken van je speler.
 
Dank je wel. Zal morgen gelijk een paar CD-RW halen, had ze ook nodig voor back-up boekhouding en gelijk testen.

Ik had ook het internet al afgestruind ivm JVC DVD, op zoek naar eventuele voorwaarden voor een te lezen CD, maar heb niets kunnen vinden. Maar ik ben ook niet zo'n superhandige zoeker, meer een standaardzoeker zeg maar.

En kan het kloppen dat 148 mb van zo'n Photo2VCD bestand bij een maximale brandsnelheid van 40x, toch dik 2 uur nodig heeft?

Jacqueline
 
De cdrw's koop ik bij de Giraf. Daar zijn 10 stuks (650MB) voor euro 9,99. Of anders bij de Kijkshop.

Ik ken het programma helaas niet.
Als je Nero hebt, kun je een VCD maken en daar de foto's naar toe slepen. Er wordt dan automatisch een vcd-formaat foto gemaakt wat razendsnel gaat. Tevens kun je kiezen om ook het origineel op te slaan. Ook kun je een menu maken met een kleine afbeelding van de foto's; kun je gemakkelijk zoeken.

Volgens de specificaties van je dvd moet het mogelijk zijn om cd-r's als ook cd-rw's af te spelen.

Succes
 
Via Nero had ik ook al geprobeerd, en dat leest het apparaat ook niet...snik, snik
 
Oplossing eindelijk gevonden

****a, het is me eindelijk gelukt om CD's te maken die afgespeeld kunnen worden op DVD. Dus ik kan nu mijn zwangerschapsverlof gebruiken om eindelijk die 256 mb aan fotobestanden leuk op een cd te zetten. Hoef me dus niet te vervelen.

Het programma waarmee het nu gaat: Winoncd. Heb nu de trialversie van het internet gehaald, en als die verlopen is kan de officiele versie aanschaffen.

Bedankt voor al jullie hulp!!!!

Jacqueline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan