i link= firewire ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sephiroth

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
86
Hallo,

Heb een Sony dcr-pc120e gekocht, maar zit nog met heleboel vragen. Hoe krijg ik alles op pc zonder eerts van tape naar memory stick te moeten kopieren, dit lukt wel maar geeft erbarmelijk resultaat. Volgens boekje zou dit moeten lukken met I.Link kabel. (btw is i.link=firewire ???). Kan de capture dan zonder dat er tv kaart in pc sit of is dit de 1e vereiste ???

Het bandje in de camera is een mini DV, wordt hierop alles standaard in mpeg of avi gezet ?

Ben newbie op vlak van bewegende digitale beelden das duidelijk zeker...
Iedereen bedankt voor de hulp, alle goede Nederlands of engelse url's waar ik iets kan opsteken over dit onderwerp is welkom!
Tx again

 
iLink en firwire IEEE1394 maakt niet uit is een naam, door verschillende fabrikanten gegeven voor hetzelfde. Wat je nodig hebt is zeg maar een firewire kaart in je PC met kabeltje en een videobewerking programma. In simpele vorm meestal met het kaartje meegeleverd. Studio 8 is een goed programma om te beginnen. Heelveel freaks zweren bij Adope maar dat vraagt behoorlijk wat inzicht en doorzettingsvermogen. Ja je leest in in DV kwaliteit (AVI??) en je bepaald zelf waar je in wegschrijft na binnenhalen en bewerking.
 
Ok, tx

He bedankt, er wordt me al een en ander duidelijk. Weet je goeie sites waar wat tutors staan ivm dig. Video editing ed .

Tx,
Sephiroth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan