draadloos accesspoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.I.

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2002
Berichten
382
Hallo
binnenkort wordt er bij mij WDSL geinstalleerd, dit is draadloos internet (kabel is niet mogelijk) anyway boven staat een computer en beneden. Ik zie het niet echt zitten om met allerlei kabels de computers met elkaar te verbinden. Dus heb ik totally design (wdsl) gemailt en hun gaven mij het advies om een een draadloos accesspoint te kopen met 2 draadloze netwerkkaarten en dit gaat dan 400 eurotjes kosten, is dit een goeie manier of zijn er ook nog goedkopere manieren, bijv een router en de pc beneden een draadloze netwerkkaart en de pc boven gewoon met een crosscable op de router, want de wdsl modem komt toch boven te staan, is dit mogelijk, en hoe duur is dit ongeveer.

Greetz
A.I.
 
Ja dit kan, dan kom je ongeveer op 250 € uit, in dit geval met een Linksys BEFW11S4 (een router met 4 netwerkaansluitingen + draadloos netwerk accesspoint), en een Linksys WMP11 (een draadloos netwerk adapter PCI).

Alleen wDSL is toch nog steeds over de telefoonkabel? Dan is het dus geen draadloos internet, of zie ik dat verkeerd? Dit site van Total design is wel onduidelijk trouwens.
 
Klopt zeer onduidelijk ze zijn aan het updaten of zoiets. Er wordt een accespoint waar ik woon geplaats, en iedereen krijgt een soort modem met een antenne erop en daarmee log je ofzo in, gelukkig niet met de telefoonlijn.
Maar kan wdsl wel met een router, ik zie altijd adsl en kabel bij die routers staan.
Thanks 4 the reply
greetz
A.I.
 
Als er een modem tussenzit, dan zal het wel werken, met bijvoorbeeld PPTP of PPPoE. Maar ik zou sowieso vragen aan TD of het überhaupt mogelijk is en zo ja, welk protocol het modem gebruikt (om verbinding te maken, dus niet TCP/IP of zo).
 
Hallo
ik heb totally design ff een mail gestuurd ff afwachten dus welk protocol wdsl gebruikt. Met een router kan toch beide computers onafhankelijk op Internet, de een hoeft toch niet aan te staan.
Greetz
A.I.
 
Ja, dat is idd het voornaamste voordeel van een router, dat de computers niet van elkaar afhankelijk zijn.
 
Hallo
ik heb een mail gehad van totally design ''Als je maar een switch koopt met UTP poort met uplink." Gewoon die ethernet modem rechtstreeks op de switch aansluiten en 2 netwerkkaarten, dan moet het toch lukken?
Greetz
A.I.
 
Ja hoor dan moet het zeker lukken.
Op diezelfde manier als die Lekkere Kwal zei.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan