2 in 1 Linux Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-Dragon

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Berichten
1.479
4 in 1 Linux Vraag

Hoi,

Ik heb fftjes vier vragen over Linux.

1: Hoe kan ik symbolen gebruiken zoals bijv. 1/2?
2: Ik wil een netwerkje maken, cliënt <> server. Maar de instructies die ik heb zijn gebaseerd op RH Linux 6.2 met Windows 95. En ik wil dus RH Linux 8 met Windows XP. Maar in XP kan ik nergens de functie aanmelden bij WindowsNT Domein terugvinden. En in Red Hat zijn inmiddels wat dingen veranderd. Gecodeerde passwoorden stond al automatisch aan en nu vraag ik me af wat er gebeurd is met de gebruikerslijst, ik moet het volgende commando uitvoeren: cat /etc/passwd 1/2 mksmbpasswd.sh > /etc/smbpasswd. Wat moet dit worden?
3. Waar kan je ookalweer veranderen in welke modus je wilt inloggen, dus grafisch of teks?
4. Hoe kan je zonder uit te loggen van grafische modus naar tekst, stopx werkt niet?!
 
Laatst bewerkt:
Re: 4 in 1 Linux Vraag

Geplaatst door Z-Dragon
Hoi,

Ik heb fftjes vier vragen over Linux.

1: Hoe kan ik symbolen gebruiken zoals bijv. 1/2?
2: Ik wil een netwerkje maken, cliënt <> server. Maar de instructies die ik heb zijn gebaseerd op RH Linux 6.2 met Windows 95. En ik wil dus RH Linux 8 met Windows XP. Maar in XP kan ik nergens de functie aanmelden bij WindowsNT Domein terugvinden. En in Red Hat zijn inmiddels wat dingen veranderd. Gecodeerde passwoorden stond al automatisch aan en nu vraag ik me af wat er gebeurd is met de gebruikerslijst, ik moet het volgende commando uitvoeren: cat /etc/passwd 1/2 mksmbpasswd.sh > /etc/smbpasswd. Wat moet dit worden?
3. Waar kan je ookalweer veranderen in welke modus je wilt inloggen, dus grafisch of teks?
4. Hoe kan je zonder uit te loggen van grafische modus naar tekst, stopx werkt niet?!

1) wat bedoel je met 1/2 symbolen??
2) dat moet je met nat instellen
Code:
man nat
ifconfig eth1 <ip> <netmask>
routeadd -n <route>
dan ff je eth1 module laden dmv /etc/rc.d/rc.inet2 <-- is slack ( in redhat zou ik het niet weten /me slack addict)
en dan ff je natd instellen (zie hierboven)
3) in redhat start het autmatisch <- is niet voor niks een n00b distro ;) CTRL ALT F1 <-- daarmee kom je in tekst modus (console)

4) killall -9 X of X11
als hij dan niet gekilled is doe je
ps -aux | grep X11 of X
kill <pid>

en het is zo dood als een pier :p
 
Hij bedoelt dit teken: ½. Ik kan die selecteren vanuit KDE via 'start-knop'/Hulpmiddelen/KCharSelect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan