dvd-rip probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud V.

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2001
Berichten
42
Hallo, ik kan geen dvd's/divx omzetten naar (s)vcd. Het rippen van de dvd met bijv. Smartripper gaat goed, maar bij het encoderen loopt m'n PC na een half uur altijd vast. Ik heb het met dvd2svcd, dvdX en TMPGenc geprobeerd, maar altijd houdt hij er mee op.
Ik heb een AMD Athlon 1,1 GhZ - 256 MB sdram - K7 moederboard - windows XP.

Wie weet wat dit kan zijn??

HELP!!!!

Bedankt alvast,

Ruud
 
Het decoderen vergt behoorlijk wat van je pc, heb je nog veel programma's in de achtergrond meedraaien waardoor de pc te zwaar belast wordt?
 
Tijdens dit soort processen wordt de processor intensief gebruikt. Het kan zijn dat ie wat te warm wordt waardoor het systeem vastloopt.
 
Nee, ik heb m'n virusscanner er al af gehaald en verder draait er niet zo veel. Hier is de lijst van programma's die actief zijn:
 

Bijlagen

  • processen.jpg
    processen.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 29
Je cpu belasting is nu 2%, maar wat is je belasting tijdens het decoderen??
Kun je tijdens het decoderen ook je processor temperatuur meten want dat is ook een mogelijkheid zoals DarkZen aangeeft.
 
de processor kracht is wat aan de lage kant om een dvd te rippen / video te encoden.

de oudere amd processors hadden nog wel eens een warmte probleem.
grote kans dat deze tijdens het rippen te warm wordt en gewoon uitschakeld.
 
Dus feitelijk is de oplossing, of een extra cooler, of een nieuwe processor. Welke processor is goed om te kunnen encoden? Kan AMD?

bedankt voor jullie hulp!

Ruud
 
Een ander processor is een betere optie omdat je dan ook meer snelheid krijgt, aangezien je een mobo hebt specifiek voor AMD lijkt de keuze me niet zo moeilijk.
AMD is ook goedkoper, kijk wel bij de specificaties van je mobo tot welke processor type (snelheid) deze geschikt is.

By the way heb je de temperatuur nog kunnen meten tijdens het decodeer proces?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan