cda muziekbestanden, en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo414

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
137
De gedownloade muziek op kazaa lite laat zich wel op cd zetten maar wordt vervolgens niet herkent door windows mediaplayer. Na onderzoek ontdekte ik dat het gaat om cda bestanden. Mijn vraag is duidelijk. Hoe kan ik deze muziekbestanden zodanig veranderen dat ze wel herkent worden? Ik gebuik nero 5.
 
Cda-bestanden zijn de gewone audio-tracks, die een cd-speler ook kan afspelen. Kan een ander programma zoals Winamp de cd wel lezen? En heb je de cd 'finalised', dus met 'No Multisession'? Kan een gewone cd-speler de cd wel afspelen? Gebruik je nog speciale opties in Nero?
 
Windows Media Player cannot read the CD. Be sure the CD is free of dirt and scratches and the CD-ROM drive is functioning properly.

(Error Code = 0xc00d0fac, Condition = 83)


Dit verschijnt als ik probeer de muziek af te spelen. Bij volumecontrole bleek 326 bytes te zijn toegewezen aan elk van de 17 muzieknummers en dat is veel te weinig. Onbegrijpelijk als je weet dat nero bijna 70 minuten heeft aangegeven tijdens het slepen van de bestanden. Waar en waardoor is het fout gegaan. Ik heb gewoon de standaard wizard in nero gebruikt voordat ik de cd ging branden
 
Ga eens naar verkenner rechts klik daar op de cd-speler waar de cd inzit, dan eigenschappen, het tabblad volumes. Als het goed is zie je daar wel de tracks staan, als daar niets staat is de cd dus mislukt :(
 
0 bytes, mislukt dus maar weet iemand ook toevallig waardoor en hoe dit te voorkomen ? Misschien is het handig stapsgewijs aan te geven hoe nero5 in te stellen zodat er wel te herkennen tracks verschijnen.
 
Als je de liedjes eerst zelf omzet naar "wave" formaat en deze dan brandt heb je denk ik nergens last van. Zelf doe ik dit met dBpowerAMP Music Converter, kun je gratis downloaden!

succes:)
 
cd(d)a bestanden zijn eigenlijk toch een soort indexverwijzingen naar begin en eindpunten van te lezen data? Dus geen data op zich. Idd eerst converteren naar wav.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan