Access: Bestaat er een lijst met meerdere regels in een rij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

staaldub

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2001
Berichten
17
Voor een applicatie wil ik een lijst gebruiken waarin de hoogte van een rij afhankelijk is van de hoeveelheid gegevens. Bijvoorbeeld:

kolom1: kolom2:
rij 1: 01-10-2002 Bladeren in de tuin aangeveegd.
rij 2: 05-10-2002 Gesnoeid samen met de
buurman. Hout gebundeld.
rij 3: 01-11-2002 Tuin winterklaar gemaakt.

Weet iemand of daar een object voor bestaat. Ik kan het niet vinden. Bij voorbaat dank.

Bas
 
Bas,

Je zal dit in Access via een rapport moeten doen om het te printen.
Of anders via Excel door in celeigenschappen bij uitlijning terugloop aan te zetten.

Hans
 
Deze vraag hoort inderdaad in het access forum thuis!

Zowel bij formulieren als bij rapporten kun je bij een tekstveld de properties CanGrow en CanShrink gebruiken.
Deze zorgen ervoor dat de hoogte van een tekstbox afhankelijk wordt van de inhoud daarvan.
Volgens mij is dat precies wat je zoekt.

Je zal de gegevens dus wel op een formulier of een rapport moeten presenteren, direct in tabellen of in queries is dit niet mogelijk!
 
Met de eigenschappen CanGrow is dat inderdaad aan te gegeven. Dit werkt echter alleen als je het scherm afdrukt, op het scherm is een vaste hoogte.

Ik denk dat het vooral gezocht moet worden in niet standaard objecten die ingevoegd kunnen worden. Ik ben daar echter niet van op de hoogte.

Dank voor het meedenken.

Bas

PS
Ik had de vraag inderdaad ook bij Access-forum gesteld maar ik kreeg de vraag hier niet verwijderd. De beheerder heeft de vraag bij Access-forum reeds stopgezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan