Snelheid Cable Wanadoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuego

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Berichten
2.885
Beste mensen,

Ik heb een Cable Wanadoo (Casema) verbinding, maar mijn snelheid blijft altijd rond de 6k/sec hangen. Ik wil even aan jullie vragen of dit nou normaal is, want ik vind het wel erg langzaam, vooral als ik het vergelijk met wat er op de site beloofd wordt: 150 kBit/s (volgens mij moet dat ongeveer rond 18k/sec uitkomen).

Alvast bedankt voor de reacties.

Jan
 
Het kan zijn dat er bij jou in de straat meer mensen zijn die kabel internet hebben. En dan kan je kabel verbinding achteruit gaan. Maar volgens mij haal je nooit de theorie snelheid.
 
Hoi Fuego,

Ik zit met Wanadoo Basic op ongeveer 20 k......
 
Da's idd niet wat beloofd wordt, ik hanteer altijd de onderstaande (grove) rekenmethode:

snelheid -10% / 8= 150 - 15 en dan 135 / 8 = 17

Maaaaar, de snelheid van de kabel wordt bepaald door het aantal gebruikers op de kast in de wijk waarin je woont. Heb je al 's 's-nachts rond 04.00 uur gemeten ?
 
Met beloftes moet men uitgaan van een gemiddelde snelheid, en niet de snelheid om 04:00 uur
 
Heb je sinds de verhoging van de snelheid van dit wanadoo account (ergens vorig jaar) weleens een hogere down gehad dan 6 KB/s?? Zo nee, dan zou ik eens even bellen met wanadoo.

succes

Edit: Fuego, zou je niet eens naar een alternatief kijken voor dit abbonement? zoals ADSL? Voor en paar euro's meer per maand heb je via ADSL denk ik een stuk stabielere en prettigere verbinding.

Voorbeeld: Zonnet/Versatel Family account voor € 35,- p/m 512/128
 
Laatst bewerkt:
Sinds dat ik zo'n 2 jaar geleden dit abbo ben aangegaan, is de snelheid alleen nog maar omlaag gegaan.

Ik heb trouwens ook Basic. En 17 á 20 k? Dat klinkt voor mij bijna als science fiction :D

Enne.. ik heb de oude witte modem, die op de COM poort gaat. Kan het daar aan liggen?
 
Fuego,

Nee, ik ben bang van niet, de beloofde snelheid is de snelheid die door Wanadoo (geknepen) doorgelaten wordt onder optimale condities. Ik heb ook de witte / crememodem gehad en ik was al blij als ik 5 haalde. Meestal zat ik op 3 a 3,5.

JBS, ik ben het niet helemaal met je eens want bij een kabelverbinding kun je heel moeilijk van een gemiddelde spreken.
 
Ik denk dat ik het al door heb. Casema biedt zowel Wanadoo Basic als Wanadoo Broadband Basic aan. En natuurlijk is de Broadband versie hier weer niet verkrijgbaar. Dat breedband kost net zoveel, maar gaat 3x zo snel. En idd mijn snelheid ligt wel ongeveer rond het gemiddelde als ik op speedtest.nl kijk.
 
Geplaatst door fuego
Sinds dat ik zo'n 2 jaar geleden dit abbo ben aangegaan, is de snelheid alleen nog maar omlaag gegaan.

Ik heb trouwens ook Basic. En 17 á 20 k? Dat klinkt voor mij bijna als science fiction :D

Enne.. ik heb de oude witte modem, die op de COM poort gaat. Kan het daar aan liggen?


Hallo Fuego,
Het ligt wel aan je modem. Jij hebt nog een oude witte DEMOS en je hebt nu andere zwarte die je bij Wanadoo krijgt. Bel of mail ze even!!!!
By The Way ik heb toch ook geen Broadband maar Basic en wel 20K.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan