Gecodeerde text

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetalice

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
610
Goedenavond. Na een nieuwe installatie van xp wil ik de oude words bestanden openen. Echter krijg ik ze gecodeerd open. Kan dus geen letter lezen. Hoe krijg ik dit ongedaan.???
 
Wat was de oude versie van Word en wat is de nieuwe versie? Of zijn die gelijk?

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Ben. Die zijn gelijk. Het is office xp. Heb al de unicode opnieuw geinstalleerd. Maar het helpt niet.
 
Had je die oude worddokumenten zelf gemaakt, of zijn die je ooit eens toegestuurd via e-mail als bijlage? En wat bedoel je precies met gecodeerd? Krijg je dan rare tekens te zien?

Groetjes,
Bennie
 
Die bestanden zijn zelf gemaakt. Ja rare tekens zoals hokjes enz. enz.
 
Ik ga bijna denken dat die bestanden corrupt zijn. Je hebt binnen Word, onder Extra, de optie "verbroken tekst herstellen". Kom je daarmee verder? En komen die bestanden van een CD? Of stonden ze nog op de HD?

Groetjes,
Bennie
P.s. wat is unicode? Dat hoort toch bij internet explorer?
 
Die bestanden stonden op me hd. Het is me ooit eens gelukt om de tekst te voorschijn te toveren. Weet alleen niet meer hoe?!!!! :( ps. Unicode is een vertaalprogramma van alles van windows, en ook voor IE heb ik ook maar gelezen hoor :)
Ik ga je tip uitproberen. Had dat nog niet geprobeerd.
 
Mmmm ... ik zou het zo niet weten. Er staat toch in die chocolatekst niet iets als:

"This file must be converted with BinHex 4.0" bovenaan???

En ik begrijp dat je het al eerders is overkomen? Wel raar probleem!!!

Groetjes,
Bennie
 
Bestandsconversie?? Kan je dat nog toelichten? Wat bedoel je daarmee? Dus er staat dan nog wel iets leesbaars in het bestand?

Groetjes,
Bennie
 
Ja ik kan dan kiezen tussen de standaard windows of msdos of andere codering. Of te wel hij moet de tekens omzetten. Ja er staat bijv. (Pagina einde.) Wat ik ook aanklik niets veranderd de tekst in normaal nederlands :(
 
Het is net of het bestand géén worddokument is. Heeft het bestand wel het gewone word-icoon en de extensie *.doc?. Ik weet dat Office allerlei conversiemogelijkheden heeft, maar die moeten dan nog apart geïnstalleerd worden (dat zit niet in de standaardsetup inbegrepen). Zou dat nog helpen? Kan je kijken of je die via setup van de Office-CD kan toevoegen? ("onderdelen toevoegen").

Brrrrrrrrr....

Groetjes,
Bennie
 
Hai Ben. Heb alles gedaan en geinstalleerd. Die bestanden zijn corrupt. Andere documenten van words kunnen we wel lezen. Helaas pindakaas :((((
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan