hoe 800mb cd-r branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeGaTron

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
89
Ik heb gehoord dat er cd-r zijn van 800mb maar om ze te branden heb je iets nodig (over burning dacht ik).
Wat is het en waar kan ik het downloaden
 
Om te overburnen heb je geen apart programma nodig.
Je moet het instellen in je brandsoftware.
Bij Nero kan dit bijvoorbeeld in "bestand-voorkeuren-expertfuncties".
 
type brander

Hoi,

Of je deze al dan niet kan branden hangt vooral van de leeftijd van je brander af. Oudere types kunnen deze cd niet herkennen en dus ook niet branden. Soms is dit te verhelpen met een firmware-update maar dat is niet altijd het geval. Dus hoe nieuwer de brander hoe meer kans dat je zo'n cd's zonder meer kan branden.

Ik weet wel niet wat DivX ermee te maken heeft, misschien gewoon de verkeerde sectie??

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
gewoon ff naar de site van de fabrikant van je brander gaan en daar ff kijken of JOUW brander overburn ondersteunt.

Afhankelijk van je branfsoftware kan je dan "overbranden" of niet.

En wat overbranden is?

Net ietsie meer op een schijf branden dan waar het schijfje eigenlijk voor gemaakt is. Maar pas op ! Een brander die het niet ondersteunr kan onherstelbaar beschadigd raken als je met software die brander tot "overburnen" DWINGT !!!
 
Laatst bewerkt:
Als de brander overburnen niet ondersteund zal hij het niet doen bij 800MB, bij 700MB doen ze het meestal wel als je op ca. 704 MB uitkomt.
Heb zelf een phillips 16x12x32 en gebruik NERO, bij 800MB zegt NERO zelf dat het niet kan ondat de CD-brander het niet aankan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan