dvd via computer op televisie afspelen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Berichten
239
Hallo luitjes,
Ik dacht even snel een paar kabeltjes aan te sluiten van computer naar televisie om zodoende daar mijn dvd´s te kunnen bekijken, het is schijnbaar iets lastiger.
Volgens mij moet ik een secundaire beeldscherm adapter, maar ik weet niet hoe dat moet (het gaat ook niet om een beeldscherm maar om een tv, maar misschien is dat ook wel hetzelfde).
Ik heb al wel een 2e beeldscherm benoemd bij de videokaart.

Ik werk met XP en een NVIDIA GeForce4 MX 440 op een hp pavilion 791.
De DVD kan ik afspelen met Windows Media Player, power dvd of intervideo windvd.

Geluid gaat met verloop naar tulp vanuit de computer naar een combiscart waar deze weer in gaan.
Het beeld gaat via een svideo kabel ook de combiscart in.
Wie weet raad, mogelijk moet er "alleen een secundaire beeldscherm adapter worden geinstalleerd" alleen deze zie ik alleen voor computerschermen en niet voor TV.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt,

Rob
 
Bij mij thuis werkte het, ook zonder secundaire beeldschermadapter. Ik weet alleen niet precies hoe het bij jou zit met de kabels (combiscart komt me nie bekend voor...). Ik heb een kabel van een metertje of 6 met aan de ene kant een scartaansluiting, en aan de andere kant een hele bos met tulp-aansluitingen. Je kan het nog proberen om eens een paar tulp-stekkertjes om te draaien (een andere erin douwen). Was bij mij namelijk ook het probleem in het begin, verkeerde stekkers erin...
Let vooral goed op in- en output benamingen die op de stekkers staan.
 
combikabel

De combi kabel naam heb ik zelf maar verzonnen.
Het gaat om een scart kabel waar je 2 audio pluggen in kan duwen en een svideo kabel voor het beeld.
De svideo kabel gaat in mijn video kaart en de audio komt door middel van een splitter en verloop naar mijn geluidskaart.

Maar waarom krijg ik dan geen beeld en geluid?

Volgens mij moet ik wel wat instellen op de video kaart, alleen kan ik een grijs veld niet aanvinken.

Hoofdpijn
 
jup, dit heb ik ook geprobeert, op precies dezelfde manier.

maar met die scartadapter (combiscart) krijg je enkel zwart-witbeeld (als hij te weinig pinnetjes heeft, zoals de meeste), niets aan te doen, je TV moet S-video-in hebben om kleur te krijgen...

Nu, je hebt de kabels aangesloten, nu moet je naar de eigenschappen van het beeldscherm kijken
dus: eigenschappen/instellingen/geavanceerd.../S3Display (zo staat het bij mij toch), daar krijg je normaalgezien de keuze tussen CRT, LCD en TV, klik om het bolletje onder Tv zwart te maken...

nu valt je gewoon scherm uit en krijg je je beeld op TV (in zwart-wit en slechte kwaliteit, door de scart).

Wil je terug, klik dan op tv gewoon weer CRT of LCD aan...

als je geen beeld op je tv krijgt, controleer de kabeltjes (ik had een keer slecht contact), de TV-post (kanaal "0"), en probeer nogmaals.

veel succes!
 
zwart wit beeld dvd (IK WIL KLEUR)

Hi bull,

Bedankt voor je reactie, de hoofdpijn is wat minder, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
De scart heb ik aan de kant gegooid, dat werkt bij mij dus gewoon niet.
Ik heb nu een verloop stekkertje gekocht van svideo naar tulp.
De tulp gaat voorin de video recorder en hierdoor krijg ik met de "juiste" instellingen mijn complete bureaublad en alle vensters die ik gebruik zichtbaar op de tv.(slecht onscherp beeld, echter wel in kleur)
Echter...................indien ik een dvd afspeel zie ik het ventster wel op de tv ook de balken zijn gewoon blauw, net als op de computer, maar het beeld van de dvd blijft zwart.
Ik heb ook al bij wat forums gesnuffeld, het is wel een bekend probleem, maar de antwoorden hebben mij nog niet geholpen, zoals de instellingen van diverse PAL proberen.
Ik blijf zoeken en ook HP moet mij nog terugbellen, want de gewone helpdesk boys weten het niet.
Het beeld is trouwens niet herkenbaar bij afspelen het is een groot zwart vlak.
Kom op wie laat zien meer te weten dan de helpdesk van HP..................................
 
Beste Rob

Dat probleem heb ik ook, als via de officiele drivers bewegende beelden op de tv wil toveren blijft alles zwart (desktop en alles wat stilstaat gaat prima).
Als ik TVTOOL gebruik heb ik hier echter geen last van.
TVTOOL is hier te downen http://tvtool.info/

Groetjes,
Martin.
 
Ik had hetzelfde probleem. Mijn tv heeft 2 uit/ingangen.Ext.1 en 2. Ik heb iets onlogisch gedaan, maar het werkte wel. De gewone video scart heb ik naar het andere ect. gedaan en de dvd van computer in de orginele. Nu heb ik op alletwee kleur. Klinkt onlogisch, maar is het proberen waard. Als je tv maar een scart heeft dan weet ik het niet. Ik werk wel via een tv tooltje, want mijn videokaart GeForce 3 Ti200 ondersteund geen dubbel scherm en met het tooltje wel.
 
en weet ge niets omtrent die scart? ik heb namelijk geen tulp-aansluitingen op mijn video of televisie.

crmtd: die tulp voor beeld, dat is toch zo 1 gele stekker, niet?
 
nog steeds geen beeld

Ja, ik zie dat het een bekend probleem is.
MOmenteel heb ik al mijn iconen van het bureaublad niet zichtbaar, het bureaublad zelf is wel zichtbaar.
Ik word er al aardig gek van.
Voor het video beeld gebruik ik inderdaad de geld tulp in de videorecorder.
Let op: alles is dus zichtbaar, momenteel moet ik wel weer eerst het venster opzij verschuiven om het op de tv te krijgen, maar dat geeft niet.
Hoe oh hoe krijg ik beeld.
Ik ga tvtool maar eens downloaden.

wordt vervolgd.........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan