IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkie

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2002
Berichten
71
Hoi,

Ik zit met de volgende vraag:

Het is nu al twee keer gebeurd dat mijn Chello aansluiting er uit vliegt. Als dat zo is dan kan ik hem handmatig niet meer aan de praat krijgen. ( met het ipconfig /realease /renew commando) Hij geeft dan geen IP adres. Ik werk onder XP Pro dus in principe moet dat makkelijk gaan. (normaal wel) Dus......je raad het Chello maar gebeld (tel uit je winst) zo'n uurtje aan de lijn en dan werkt ie weer. Het schijnt dat mijn modem, ondanks het resetten of uitschakelen(langer dan een minuut net zoals mijn pc) het "oude" IP adres vasthoud. Dat het modem dan via de helpdesk zoals de medewerker letterlijk zegt "hij mijn modem een rotschop verkoopt" (zal wel door chello gereset worden) en dan werkt ie weer probleemloos. Hoe zit dit nu precies.

Alvast dank

Linkie
 
Welk merk modem heb je van Chello ??
Motorola, Com21, LanCity, etc ??
 
Das gewoon een storing waar jij niks aan kunt doen, kunnen ze alleen van de helpdesk verhelpen.
Normaal kan je inderdaad je IP zelf vernieuwen/releasen.
Wat voor een IP nummer krijg je als je eruit ligt en een renew doet?
 
ah kijk dat heb ik dus ook, als ik mijn router onderuit trap is me inet weg, moek weer met chello bellen en dan gaan ze eerst idd weer dome vragen stelen en na 3 kwartier flushen ze de handel weer (ergens word ip wat ik heb vastgehouden en dan krijg ik der nog 1 en dat kan mijn arme router niet aan) zeer irritant ze weten ook niet bij chello hoe dit nu kan.
 
IP adres wordt dan variabel dacht ik. Maar waar het mij eigenlijk om gaat dat ik nieuwe firmware wil installen en niet weer van internet wil worden afgeflikkerd met alle gevolgen (moet ik weer gaan bellen) Heb een meel naar Chello gestuurd wat we daar aan kunnen doen. Dat vasthouden van het IP adres bedoel ik....moet ik nog antwoord op hebben. Dus als jullie tips hebben....Mijn modem is van het merk Terrarium


Linkie :rolleyes:
 
Terrarium? Bedoel je niet Terayon?
Je moet gewoon een nieuw modem vragen, firmware vernieuwen lijkt me meer iets voor Chello zelf.
 
Je hebt helemaal gelijk het is een Terayon. Beetje stom ook met mijn uitleg. Had moeten zeggen dat ik de firmware van mijn router wil upgraden. Dat was de bedoeling. Kan ik dat doen zonder dat ik problemen (zie eerste vraag) met mijn internetverbinding krijg?

Linkie :eek:
 
Het vasthouden van het IP adres zou!!! volgens sommige vakmensen opgelost kunnen worden door het modem en de PC minimaal een half uur uit te zetten. Wat ik er van begrijp zou het handig zijn als het modem s'nacht, als je slaapt, van de stroom zou moeten worden gehaald. Weet niet of dat waar is daarom drop ik dat hier.


Linkie
 
Wat ik heb gehoord is dat je pas na een week een nieuw IP nummer krijgt, maar of je modem dan ook daadwerkelijk van de stroom af moet weet ik niet.

Maar ja, geen verbinding, ook geen nieuw IP adres, lost dus niks voor jou probleem op nu.
 
Dit antwoord kreeg ik van UPC

Zodra uw pc wordt opgestart wordt er een request gedaan voor een ip-adres via het modem (die dit ip-adres vasthoudt) komt uw pc online.
Als u de pc afsluit, wordt het ip-adres losgelaten en verdwijnt deze ook uit het modem.
Echter als de verbinding abrupt wordt verbroken, krijgt het modem geen opdracht het ip-adres los te laten waardoor deze in het modem blijft staan.
Dit is de oorzaak van uw probleem.
U kunt het ip-adres ook uit het modem krijgen door deze zes uur van het stroom te halen.
Wij kunnen niet voorkomen dat om wat voor reden dan ook de verbinding abrupt wordt verbroken, waardoor deze problemen ontstaan.

Mot dan maar..................................

Linkie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan