Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsM

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
56
Hallo,

Ik heb een Draytek Vigor 2200 E Router.
Ik heb er 3 pc's op staan.
Ik wil graag 1 pc als server laten draaien.

Ik wil dat andere mensen kunnen downloaden bij mij, dus deed ik het volgende :

Ik log in op mijn router via 192.168.1.1
Ik ga naar "Advanced Setup" -> "NAT Setup" -> "Configure Port Redirection Table" -> hier vul ik het volgende in bij "Index 1":

Service name : pc2
Protocol : TCP
Public Port : 21
Private IP : 192.168.1.12
Private Port : 21
En "Active" vink ik aan.

Daarna ga ik naar : "System Management" -> "Management Setup" en vink ik bij "Management Acces Control" "Allow management from the internet" aan.

Als ik dan naar "System Management" -> "Online Status" ga zie ik daar bij "WAN Status" een IP adres staan, namelijk : 62.131.185.114

Maar als ik nu probeer in te loggen op dat ip adres d.m.v een ftp programma dan krijg ik de volgende melding :
"ERROR Connection timed out"

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?
En hoe ik dit wel werkend kan krijgen?

Gr. Niels
 
Je geeft het niet aan dus ik vraag het ff. Heb je wel een ftp server draaien?
 
Ik denk dat jouw probleem is dat je met 1 van je eigen netwerk (interne) pc's je externe IP wilt benaderen die je daarna doorstuurt naar de server pc in je lokale netwerk en dat lukt idd niet. Intern kun je alleen werken met het interne IP van de server.

Je kunt de juiste werking/bereikbaarheid van de server alleen testen vanaf een ander internet IP-adres. Vraag bijvoorbeeld even een vriend/in om het te testen.

p.s. Ik weet niet of jij een vast IP hebt, maar ik zou (externe internet IP) niet zomaar op internet zetten zoals je in deze post doet.
 
Heb net geprobeerd te connecten maar ook mij lukt het niet
 
Ik kan hem dus niet zelf testen?
Intern kan ik wel inloggen op mijn server pc....

Bedankt voor je tip!

Gr. Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan