divx naar mpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gunther online

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Berichten
97
het lukt om avi om te zetten naar mpeg, zodat ik ze kan afspelen met home standalone dvd speler met mpeg encoder,

sommige filmen werken heel goed, en sommige niet, er komt geen geluid door, het beeld wel.
bv: divx omzetten naar mpeg gaat, maar zonder geluid.
hoe komt dat???

ik kan de divx films wel branden enz...maar zonder geluid, sommige gewone avi filmen gaan dan wel met geluid....
 
soms is het beter de film eerst te decompressen.
dit kan met avi2vcd http://www.mnsi.net/~jschlic1/

hier in zit decompress en deze doet het geluid wat er in zit decompressen naar wav maar laat de rest van film intact.

tmpg kan soms net iets beter met dat omgaan dan met een compressed avi.
 
Nou ben ik ook benieuwd:

Hoe sterk wordt de kwaliteit verminderd tijdens het omzetten? Ik weet dat dat afhankelijk is van hoe scherp de DIVX-film is, maar hoe veel kwaliteits-verlies heb je dan in het algemeen?
 
Geplaatst door Muurhond
Nou ben ik ook benieuwd:

Hoe sterk wordt de kwaliteit verminderd tijdens het omzetten? Ik weet dat dat afhankelijk is van hoe scherp de DIVX-film is, maar hoe veel kwaliteits-verlies heb je dan in het algemeen?

hoebedoel je met hoe sterk wordt de kwaliteit verminderd ??

in principe is het zo dat als je een divx hebt van goeie kwaliteit.
zal hij na omzetten iets minder worden maar dit verschil is te verwaarlozen.
divx is heel sterk gecomprimeerd vergelijk het maar met mp3.
als je een wav file neemt van bv 40 mb krijg je een mp3 van zeg 4 mb.
zo is het met divx ook je hebt een film van zeg 1,5 gb die wordt in divx ± 700 mb.
als je omgaat zetten naar mpeg ( vcd ) wordt alles gedecompressed en krijg je een mpeg wat dus rond de 1,5 gb zal zitten.

1 en ander is afhankelijk welke bitrate je gebruikt om om te zetten.
zou je het zelfde bestand in Svcd doen waarmee je veel hogere bitrates kan halen wordt de zelfde divx misschien wel 2 gb.

maar alles staat of valt met de kwaliteit van de divx is die kwaliteit belabbert krijg je er ook nooit een goed uitziende mpeg uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan