Dubbele installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimmeke

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2002
Berichten
28
Ik heb per ongeluk (slecht zicht denk ik) win2000prof ook op de D-drive gezet.
Hoe kan ik die terug verwijderen want iederekeer als mijn pc opstart moet ik kiezen welke ik opstart.
Liefst zonder formateren want daar staan nogal veel bestanden op

bedankt.
 
hij draait op C: en D:??
heb je al geprobeerd om via C: op te starten en dan via deze computer naar D: gaan rechts aanduiden en dan formateren???
 
Heb juist de D-drive terug geformateerd maar ik krijg nog steeds het opstartscherm waar ik moet kiezen welke ik opstart.
Zou het mischien in het register zitten?
 
of probeer dit eens
weet echter niet of het onder 2000 werkt

Met een bootdisk van win98 opstarten, daarna sys C: intypen
 
Hallo, Niet doen hoor! Daarmee zou je de bootsector terugzetten op opstarten als Win98 computer. Lijkt me niet echt handig.
Je moet gewoon even het bestand boot.ini openen in kladblok en daar onder [operating systems] de verwijzing naar partition(2) verwijderen. Achter default moet wel een verwijzing naar partition(1) staan.
Maak vooraf even een backup van dit bestand.
 
Vooral niet doen wat luuk zegt, anders heb je een probleem. Open in kladblok je bootini ( je tik dan in bij openen c:\boot.ini ) daar na krijg je dit menu te zien.
boot loader]
timeout=10
default=C:\
[operating systems]
C:\="Microsoft Windows"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Ongeveer dan hé, want deze is dus van mij.

Op C staat jouw besturingsysteem, dus je haalt dit weg, zodat het er zo uit komt te zien.


operating systems]
C:\="Microsoft Windows"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition, alleen is het bij jouw dus Win 2000 professional


Maak wel even een backup.

suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan