Ombouwchips (LET OP, GEEN handel!!!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

cycomarcello

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2001
Berichten
28
Onlangs heeft de rechter verklaard dat het ombouwen van Playstations in Nederland illegaal is.
Om problemen voor deze site te voorkomen, wil ik dan ook NIET dat deze topic gebruikt wordt om in het openbaar deze service aan te bieden oid.
Laten we de toekomst van dit forum aub NIET op het spel zetten!
Bijvoorbaat dank daarvoor.

Maar wat ik WEL wil weten is het volgende.
Ik heb die discussies in het (recente) verleden nog weleens gevolgd over dat ombouwen, maar wat ik niet snap is dat die dingen toen aangeboden werden met bv de "Messiahchip" of met andere chip.
En vervolgens WEER met een andere chip bij een ander.
Nu is mijn vraag, wat is eigenlijk het verschil tussen al die chips?
Het enige wat mij toen opviel was het prijsverschil tussen de Playstations die met de één of die met de andere chip omgebouwd waren.
Ik bedoel, waar zit dan in?
Wat kan bv de ene chip WEL dat de andere NIET kan?

Ik stel deze vraag puur en alleen uit nieuwsgierigheid (ik HEB niet eens een Paystation...) omdat ik me niet voor kan stellen dat de ene chip zomaar 50 Euro ofzo goedkoper kan zijn dan de andere en TOCH hetzelfde doet.
 
Geplaatst door cycomarcello
Ik stel deze vraag puur en alleen uit nieuwsgierigheid (ik HEB niet eens een Paystation...) omdat ik me niet voor kan stellen dat de ene chip zomaar 50 Euro ofzo goedkoper kan zijn dan de andere en TOCH hetzelfde doet.

Ik weet er weinig van maar wat mij wel bekend is dat er xbox chips zijn die linux kunnen draaien en weer andere die divx kunnen afspellen. Het kan zo zijn dat de enne chip alleen gekopieerde games draait en de andere ook import games. K' weet niks zeker en ga het ook maar niet opzoeken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
weet er ook niet veel van

hallo allemaal

ik weet er ook niet veel van maar ik weet wel dat als je een dure chip erin laat zetten (175 euro) je geen boot cd nodig heb en bij de goedkopen versie van het ombouwen ( 99 euro ) wel.
een vriend van mij had een psx2 en moest steeds eerst die boot cd gebruiken en ik kan je zeggen dat dat heel vervelend is.

maar ja ik heb een xbox en dat kost 99 euro om te laten ombouwen en geen boot cd nodig hihihih

groetjes mike
 
Re: weet er ook niet veel van

Geplaatst door mike180

een vriend van mij had een psx2 en moest steeds eerst die boot cd gebruiken en ik kan je zeggen dat dat heel vervelend is.
Disk swapping tja kopieer gewoon niet dan ben je ook van dat probleem af. Maar het is inderdaad iritant had ik ook op de n64 als ik een import spel wou spellen moest er eert zon ding in verolgens die der uit en dan pas spellen heel iri. Gellukig kwam er later een xplorer waardoor dat niet meer nodig was

Geplaatst door mike180

maar ja ik heb een xbox en dat kost 99 euro om te laten ombouwen

De prijs hoeven we niet te wetten en dat je hem ombouwt eigenlijk ook niet meer. Al heb ik wel gemerkt dat je langer met ja games doet als je je consule noet ombouwt bijv.
Deus Ex (3 dagen gespeeld)
Half life (4 maanden gespeeld
Dat terwijl de eerste titel (Deus ex) toch wel weer beter is als halflife waarom ik zou yhet niet weten maar met gekopieerde games gaat het vaak zo bij mij.Daarom koop ik de meeste game orgineel en speel ze dan ook echt uit. Alleen dat is al een reden vor mij om mijn cubus niet om te bouwen. De andere is dat je de gamesindustrie naar de kloten (of naar philips cdi land) helpt. De atari is er zelfs kapot aangegaan !!!
 
[offtopic]That's the way Dolphin....[/offtopic] :thumb:

En dan ga ik er van uit dat je weet waarop ik doel..
 
Ik vind een mod wel handig. Niet zo byzonder om kopieen te spelen, maar wel omdat de Europese release van games vaak maanden later is dan in de US of japan. En door te modden kun je die ook gewoon spelen ;)

Ik las trouwens dat in Australie de rechter heeft besloten dat gebruik van de modchip legaal is en dat Sony min oe meer illegaal bezig is door gebruikers het spelen van games van andere landen onmogelijk te maken. Eigenlijk zou dat hier ook moeten vind ik. Als je nagaat dat de release van bv Final Fantasy Anthology in europa bijna 2 jaar later was dan in Japan dan zou ombouwenb verplicht moeten worden :D

Nico
 
hoi dolfin

ff 1 vraag : als jij geen omgebouwde comp heb hoe weet je dan dat het eene spel snel is uitgespeeld en de andere niet ? daarbij zeg je ook nog : ik weet niet waarom maar dat gaat vaak zo bij mij ...........ik neem aan dat je daar gekopieerde spellen mee bedoeld ?

groetjes mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan