Hardisk uitelkaar slopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maverick2k

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Berichten
98
Hi,

Is het uitelkaar halen van een harddisk schadelijk, net zoals bij een cd-rom( kankerverwekkend )?

Mijn tweede vraag is kan er misschien een klein artikeltje op de site gemaakt worden of er nog andere dingen schadelijk zijn om ze uitelkaar te halen, want hobbisten slopen alles uit elkaar wat los en vast zit, dus is het wel handig om te weten of het niet schadelijk is wat erin zit.

Gtrz
Maverick
 
is het slopen van een cdspeler kankerverwekkend dan? ik weet er niet van iig...

maar wat de hdd betreft, dat zal ook allemaal wel meevallen, alleen is er een grote kans dat je hdd het niet gaat overleven.... een stofje d'r in kan em al verpesten...

dus ik weet niet wat je d'r mee wilt bereiken, maar als je em nog nodig hebt zou ik het niet doen.... :D
 
Nou ik wil gewoon is kijken hoe een hardisk er van binnen uitziet en ik weet dat ze kapot gaan als je ze open maak.

Maar je weet dus niet 100% zeker of het misschien kankerverwekkend is?



Maar toch bedankt,

Maverick2k
 
Maak maar open dat ding daar zit niks schadelijks in alleen wat metalen schijfjes
 
Volgens mij gaat de opslag bij een harde schijf magnetisch en is een cdrom een schijfje vol chemicalien. Zolang je dus niet overal met een mes overheen gaat schrapen om lekker zware metalen door de kamer te krijgen is het volgens mij niet schadelijk. Zo ziet hij er trouwens van binnen uit.
 
In een cd-rom is gewoon een doosje van metaal, met en laser en een printplaat erin. Niets kankerverwekkend dus. Voor een harde schijf geld het zelfde...

Komkommers zijn trouwens ook kankerverwekkend... als je er meer dan 10 per dag eet, dus dat soort verhalen zijn (als ze al op waarheid berusten) vaak wat overdreven....
 
Hallo

Zo lang men geen i.c.'s gaat "openen" , dan loopt men geen risico op .......(deze bevatten wel de nodige smeerlapperij...)

Let wel ....het openen van een harde schijf is niet echt bedoeld voor huis / tuin en keuken .....enkel het stof in de lucht aanwezig veroorzaakt al een h.d. crash......

Peter
 
Hoe kom je erbij dat het openschroeven van een cdromspeler kankerverwekkend zou zijn?

Bij een harddisk is dit net zo min het geval. Ik neem aan dat je een oud ding wilt openschroeven en geen kijkje in een werkend exemplaar wilt nemen. Openschroeven is het definitieve einde van een harddisk. Eén stofje erin en het ding parkeert z'n koppen in het plaatoppervlak...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan