kan bestand niet vewijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BobStar

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Berichten
186
Hallo

Heb net film met kazaalite gedownload. Kan het bestand (.avi) niet afspelen. Wil het nu verwijderen maar dit lukt niet. (terwijl ik alle programma's die het eventueel kunnen afspelen heb gesloten). Daar komt bij dat als ik het heb geprobeert te verwijderen de computer heel traag reageert op alles. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Graag hulp!

Grtx
 
Geplaatst door BobStar
Hallo

Heb net film met kazaalite gedownload. Kan het bestand (.avi) niet afspelen. Wil het nu verwijderen maar dit lukt niet. (terwijl ik alle programma's die het eventueel kunnen afspelen heb gesloten). Daar komt bij dat als ik het heb geprobeert te verwijderen de computer heel traag reageert op alles. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Graag hulp!
Heb je Kazaa uitstaan. Anders is misschien iemand het van je aan het downen, dan kan je het ook niet deleten. Anders even opnieuw opstarten, dan lukt het meestal wel.
 
Open a Command Prompt window and leave it open

Hoe doe ik dit?

XP home

PS kazaa is gesloten en ik heb al opnieuw opgestart: dit werkte niet..
 
Laatst bewerkt:
Explorer onthoudt bestanden die net geopend zijn vaak even dus tot de volgende herstart van explorer.exe, of dan nu handmatig is of met een reboot is een bepaald bestand even niet te verwijderen.
 
Geplaatst door BobStar
Open a Command Prompt window and leave it open

Hoe doe ik dit?

XP home

PS kazaa is gesloten en ik heb al opnieuw opgestart: dit werkte niet..

Dat is de DOS-box van Windows: Start\alle programma's\Bureau-accessoires\Opdrachtprompt.

Groetjes,
Bennie
 
"At the command prompt type DEL <filename> where <filename> is the file you wish to delete"

Kan iemand mij precies vertellen wat en hoe ik dit moet doen aub
 
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Eigenaar>

Dit staat er in de prompt. Hoe ga ik dan naar de map waarin het te verwijderen bestand staat en wat typ ik dan precies (hoofdletters, punten,spaties etc..) in om het te deleten??
 
Laatst bewerkt:
Spoor het bestand op in de Verkenner. Selecteer dan de map waarin het bewuste bestand zit. Open dan de DOS-box. Eventueel kan je ook nog met het "CD" commando naar de map gaan. Bijv.

cd C:\Documents and Settings\<naam gebruiker>\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen

Dat typ je dan achter de prompt.

Groetjes,
Bennie
 
In de prompt staat nu (via "CD commando"):
C:\Program Files\KaZaA Lite\My Shared Folder

Kun je mij precies vertellen wat en hoe (spaties, slashes, punten, komma`s etc..) nu in te vullen. Ik heb del (en DEL) met daarachter de filenaam ingevuld maar dan zegt ie dat ie het niet kan vinden.
Zoals je doorhebt heb ik geen verstand van DOS commando's
 
Laatst bewerkt:
Voordat je bestanden gaat wissen moet je dus EERST nog de stappen hebben ondernomen die in de link staan. Wat is de naam van het bestand? Staat er maar één *.AVI in die map? Zo ja, kan je ook het commando:

del *.avi intikken.

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb de stappen in de link opgevolgd maar dan werkt het nog steeds niet

Het bestand heet: Gangs Of New York 2 of 2.avi

C:\Program Files\KaZaA Lite\My Shared Folder >del Gangs Of New York 2 of 2.avi Dit vul ik in en dan zegt ie dat ie C:\Program Files\KaZaA Lite\My Shared Folder\Gangs niet kan vinden.

Ik wil eigenlijk alleen dit bestand verwijderen en niet de andere .avi`s
 
Laatst bewerkt:
En toch zou je dan het commando (in die DOS-box):

del Gangs Of New York 2 of 2.avi

moet (kunnen) gegeven.

of:

del "Gangs Of New York 2 of 2.avi"

Iets anders. Als je dir geeft i.p.v. del bij de prompt, hoe heet het bestand dan?

Groetjes,
Bennie
 
Het is gelukt!!
Met die " " tjes ging het wel goed. Nou bedankt Bennie en have a nice evening

Grtx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan