Internet verbinding Chello...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skidip

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Berichten
67
Goeienavond,

Ik heb 2 pc's (XP), waarvan ik er 1 opnieuw wil installeren. Daarop zit mijn chello internetverbinding.
Wat ik wil is de hoofdverbinding op de andere pc zetten, maar hoe doe ik dat. Ik zie weinig instellingen enzo die anders zijn.

Ik las al dat chello de nr's van de kaart e.d. klokt, zou ik gewoon de 2 netwerkkaarten even moeten omruilen tussen de 2 pc's om de herkenning door de modem/chello te krijgen?

dank,
Skidip
 
kan je doen dan ook wel de drivers instaleren en vanzelf ook de chello cd instaleren
 
dat kan ook, wat ook kan is ff in winipcfg op pc die wel als hoofdcomputer werkt ff alles vrijgeven kiezen en dan andere pc als hoofdcomp aansluiten, op die pc ff winipcfg en dan alles vernieuwen.

P.S. Ik zo werkt het in win 98, in win xp zit winipcfg volgens mij niet maar moet je ff zoeken naar zoiets, het komt erop neer dat je ff mac adres van je oude kaart moet vrijgeven en dan nieuwe vernieuwen moet doen
 
FF gezocht en voor XP zou ik ipconfig /renew moeten intikken.
Als ik de huidige internet pc dan vrijmaak en de aansluiting dan op de andere pc zet, dan neemt ie hetzelfde nummer weer over om de connectie met chello te behouden. (ik heb de vrees dat ik de connectie kwijt ben en het dan met chello moet gaan regelen....)
 
met chello regelen zou ik niet doen, die snappen er zelf nog minder van dan jijzelf en wat je wil mag eigenlijk niet.

Je zou kunnen proberen om je modem ff een tijdje zonder stroom te zetten, bv ff vannacht dan heb je er geen last van. Op deze manier reset hij het mac adres en kun je dan je nieuwe pc erop aansluiten
 
Als je nou de netwerkkaart van de PC waar je nu je Chello op hebt zitten in je opnieuw te installeren PC zet dan hoef je niks vrij te geven of wat dan ook, zou opzicht zonder problemen moeten gaan. Wat je wel voor de zekerheid kan doen is even je IP vrij te geven via inderdaad ipconfig /release.
IPconfig /renew heb je nu niks aan aangezien hij dan opnieuw gaat aanmelden voor een IP adres.

Wil je het niet zo doen, dan moet je je huidige netwerkkaart even vrijgeven (ipconfig /release) en dan de nieuwe PC installeren en daarop even in je browser de instellingen op automatich overnemen zetten bij je LAN instellingen, met enig geduld en na enige tijd zou je dan vanzelf een soort van Chello scherm moeten krijgen waarin je je nieuwe kaart kan aanmelden. Ging bij mij al enige malen zonder probleem. En je modem een nachtje zonder stroom zetten hoeft echt niet.

Loop je toch tegen problemen aan op deze manier dan moet je gewoon Chello even bellen en dan vernieuwen hun je IP adres gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan