Codec bij cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoL.

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
218
beste mensen ik heb een cd-rom gemaakt zelfopstartend met videofragmenten. Nu heb ik de video fragmenten zo gemaakt dat ze standaard kunnen worden afgespeeld met windows media player. Nu is het zo dat sommige windows media player eerst een codec moeten downloaden alvorens ze het filmfragment kunnen afspelen. Daar wil van af....iemand enig idee hoe dit aan te pakken?


grtz RemcoL.

Ik had zelf het idee om benodigde codec ook op de cd bij te branden.....hoe pak je dit aan?
 
Je kan beter gebruik maken van een losse player, zelf gebruik ik altijd powerDvD of winDvD deze hebben beide de codec's al in de player.
Maak je liever gebruik van de media player , dat is ook geen probleem je moet dan ff de codec downloaden, maak je niet druk om dat ding je installeerd hem je ziet hem niet en wordt alleen geactiveerd bij gebruik van een player.

Suc6 : speedtouch
 
het probleem hiermee is dat je internet verbinding nodig blijft hebben wanneer je het filmpje voor de eerste keer afspeelt. Dat is juist de reden dat ik daar van af wil...
weet iemand de oplossing

en ja ik wil gewoon gebruik blijven maken van de standaard meegeleverde software.

grtz RemcoL
 
Je hebt pakketten met diverse codecs, éénmaal binnenhalen en nooit meer last.
Nimo codec packet.....en zo zijn er nog veel meer.
 
dus als ik het goed begrijp, is dat wanneer ik zo'n pakket op de cd erbij brand het probleem opgelosd moet zijn ongeacht hoe öud"dewindows mediaplayer ook mag zijn???

zo ja, hoe verwijs ik dan dat ie deze zoekt op de cd en meteen installeerd?

grz remcoL.
 
dit gaat niet werken de codec moeten op de pc geinstaleerd zijn als je de film afspeelt.

je kunt media player miet verwijzen naar de cd.
de codec moeten echt fysiek op de pc geinstaleerd staan.
 
dus de oplossing zou zijn om standaard ook nimo codec op de cd-rom te branden en deze bij geval van niet werken van de filmpjes alsnog door de gebruiker te laten installeren?

kan dat met het bewuste pakketje?
 
je kunt in principe alle codec install file op cd er bij zetten die kunnen dan in geval van geinstaleerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan