met verkeerde naam aangemeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lepieto

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
54
Tijdens installatie van WinXP heeft men een verkeerde ingevoerd. Nu staat er in C:/Document Settings/verkeerde naam/mijn documenten en bij Data voor alle aangemelde programma's steeds de verkeerde naam.
Zo wordt er ook o.a. niet meer de tijd en prijs bijgehouden van het internetten omdat de verkeerde naam niet overeenkomt met mijn registratie-naam van het programmaatje etc.
Hoe kan ik dit in WinXP veranderen zodat ik weer mijn eigen naam krijg?
 
Bij het aan/afmelden op het bureaublad staat wel mijn eigen naam, maar onder de document settings staat de verkeerde naam van diegene die WinXP heeft geinstalleerd. Hij is de administrator. Bijv. C:\Documents and Settings/NaamX/Application Data/etc....
Kan ik dit veranderen?
 
Dat is een listige. Bestaat er ook een map documenten voor Administrator?
Ik ben bang dat je problemen krijgt als je die map verwijdert die veel erger zijn dan degene die je nu hebt.
En dat lijkt me niet de bedoeling.
Kun je het programma waar je problemen mee hebt als Administrator de-installeren en daarna onder je eigen account weer installeren?

Groetjes,

Pieter
 
Neen, helaas kan dit niet. Of wél, maar dat verandert niets aan de verkeerde naam die in de Documents and Settings komt en daarin Data-map zodat de pakketten die deze naam gebruiken altijd de verkeerde naam gebruiken.
Een oplossing mogelijk, behalve WinXP opnieuw installeren met alle gevolgen van dien voor alle nu geinstalleerde pakketten?
 
Waarschijnlijk kun je dat in het register wel voor elkaar krijgen, maar dat is niet iets waar ik erg goed in ben.
Even kijken of we hem weer onder de aandacht kunnen krijgen van iemand die dat misschien wel weet.

Groetjes,

Pieter
 
Je kunt toch veel simpeler een nieuw beheersaccount maken met de juiste naam, en dan de volledige inhoud van Documents and Settings\VerkeerdeNaam kopiëren naar de GoedeNaam map.
Daarna eventueel het VerkeerdeNaam account verwijderen inclusief Documents and Settings map.
 
Dit zal ik proberen, maar bij Afmelden staat mijn eigen naam; het is juist de ingevoerde naam bij installatie van WinXP dat mij dwars zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan