beeld videocam.met pc geeft blokkerig beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieko

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
Berichten
114
LS,

Ik heb een dv videocamera van Sony TRV15E als ik d.m.v. firewire de beelden inlees met pinnacle studio 7/ulead 6 of alleen weergeef dan zijn sommige delen van het zicht van de opname soms digitaal gerasterd (blokjes).
Ik heb op dat moment niet ingezoomd en op de camera is ook niets te zien.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Hi Nieko,

Ik heb hetzelfde probleem, ik gebruik Ulead Video 6 en gebruik een firewire kaart. Mijn camera is een Sony DRC-Tr 7000. Mijn PC heeft een Amd 1,4 Ghz processor, 512MB sdram. Moet het gewoon aankunnen. Het blokkerige beeld krijg ik niet weg, ook niet als ik er een svcd van heb gemaakt. Misschien weet iemand hier meer over.

Makreel
 
Laatst bewerkt:
Kijk....nog meer met het zelfde probleem....ik heb het ook met een sony camera aangesloten via een fire-wire hebben jullie al een oplossing?
 
Kan de harddisk het ook aan ? DV kwaliteit loopt van 25-50 Mbit en da's best veel hoor :)

Ik heb hier trouwens geen problemen, zelfs niet op een P3-733

Nico :)
 
hoe kom er achter hoeveel mbit mijn harde schijf aankan?? Mijn processor is een p4 2.66 ghz??
 
Je kunt eens kijken of je schijf gedefragmenteerd is en of je niet toevallig dezelfde schijf gebruikt voor video-opslag waar ook windows op draait. Aangezien windows zelf ook regelmatig de schijf aanspreekt zou je op die momenten dataverlies kunnen krijgen omdat DV niet 'wacht' tot hij verder kan maar gewoon de band afspeelt.

Ik draai hier met een Sony TRV17E digi cam, een goedkoop firewirekaartje en een P3-733 met 512 MB geheugen. Gebruik verder moviemaker om de DV eerst naar harddisk te zetten en ga daarna pas editten.

Ik heb wel een aparte 40 GB schijf ingebouwd en deze op NTFS geformatteerd vanwege de grote files die je met DV krijgt

Maar heb geen problemen.

Nico :)
 
goed dat zal ik dan ook eens proberen en uitzoeken. Welke instellingen gebruik jij bij moviemaker????
 
ik zal even wat meer specificaties geven van mijn systeem:

ASUS P4T533 pentium 4 2,5 GHz moederboard met 32 bit RIMM geheugen 256 MB, harddisc ibm 120GXP 7200 rpm en met een ASUS 8420 Geforce 4 de luxe

nieko
 
Geplaatst door Dollie
goed dat zal ik dan ook eens proberen en uitzoeken. Welke instellingen gebruik jij bij moviemaker????

Gewoon de standaard instellingen. Als ik de DV cam aansluit vraagt hij of ik wil capturen. Ik geef dan alleen op dat hij in DV kwaliteit moet opslaan en laat hem lopen.

Nico :)
 
Ik heb het probleem ook als ik de camera aansluit met de firewire kabel en ik zet de camera op "camera" het beeld wat pinnacle of ulead dan vertoont geeft sommige contouren blokkerig. Ook als ik de camera stil hou. Het vreemde is dat alleen de contouren blokjes vertoont en niet het hele beeld.

Nieko
 
Er zijn nog een paar opties open.:

1 het kan zijn dat je interrupt van de firewire kaart gedeeld is, waardoor hij nét te weinig tijd heeft en dus dropouts geeft of
2 de Firewirekaart is niet echt geschikt voor DV (niet alle Firewire kaarten zijn ook goed voor DV)

Kijk anders eens op deze site of dat hetzelfde probleem is (helaas wel engels) :)

http://www.marquard.com/capture.html


Nico :)
 
ik heb op de site gekeken maar het probleem wat je daar ziet is erg drastisch. Ik heb het over veel kleinere blokjes rondom objecten.

Nieko
 
Het probleem is verholpen: ik heb een update van pinnacle studio 7 gedownload nl. 7.13.6
Hiermee is het probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan